Man ställer fram utemöblerna..

Publicerat: 2012-03-24 Kl: 22:24:38 | I kategori: Allmänt

& man ställer fram klockan..




NI GLÖMMER VÄLL INTE ATT STÄLLA OM KLOCKAN IKVÄLL INNAN NI LÄGGER ER?

Morfar ringde förrut ikväll och av en slump sa han att man ska ställa fram klockan inatt. Jag hade helt glömt bort det!! Jag som jobbar dagpass imorgon.. Vilken TUR han sa det alltså. Vi är alltid fem stycken på helgerna men hur tusan skulle de ha sett ut om jag kom försent när vi bara är två sjuksköterskor på avdelningen.. Jag får panik av bara tanken att sova över. De har aldrig hänt mig någon gång tror jag, att jag sovit över någonting. Men jag kan föreställa mig känslan att vakna och känna paniken (dumt att nämna det, bara därför kommer de väll hända!) Tack morfar för påminnelsen. De var guld värt!!! :-)


När jag nämner sova över så kan jag berätta att när jag jobbade natt och vaknade på dagen och tittade på väckarklockan så visste jag ibland inte om det var dag eller natt. Jag fick då panik och flög upp ur sängen. Läskigt att inte veta vad klockan är på dygnet och att inte veta om man sovit 5h, 12h eller två dygn.. Haha..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0