Jag erkänner en sak...

Publicerat: 2012-03-01 Kl: 20:59:26 | I kategori: Allmänt

 

Jag är känd för att vattna sönder blommor. Här hemma brukar(de) vattenkannan vandra runt var och varannan dag. Men titta på den här.... Superfin orchidee som jag fick av Pontus bror med familj när jag fyllde år. Det har snart gått en månad och den är vid liv!! ;-)



Men vet ni vad sanningen är?


Jag har inte rört vattenkannan.. Det är Pontus som är växtansvarig här hemma! :-)

Orchidee är vattnad 2 gånger sedan jag fick den och den är superfin! Blommorna som P fick av pat och dess anhöriga på RPK lever också.. Så jag fortsätter hålla mig borta från vattenkannan. ;-)

Nu har hjärtat precis kommit hem fån träning och vi ska ha torsdagsmys. ♥ Sofias änglar och gott kvällsfika.

Kommentarer
Postat av: Anna Åström

2012-03-02 @ 04:39:49
Postat av: Anna Åström

Men vad skönt att höra att det inte bara är jag (eller vi!) som är värdelösa på att hålla blommor vid liv! :) har lyckats ta död på alla blommor under alla år..utom just orkidéerna som vi har två stycken av. Och det är just precis att man vattnat ihjäl dem. Jag brukar bara ställa dem i en skål med vatten typ varannan vecka och låta dem stå över natten där i vattenbadet och dom är hur fina som helst och blommar så gott som hela tiden :-)



Höll på att gräva ner mig då våran granne i sommar kom och frågade om vi kunde sköta deras blommor under semestern..javisst kunde vi väl det tänkte jag..tills jag insåg att jag lovat mer än vad jag hoppats på, då jag såg att det förtusan var 47 st!! Som vi dessutom skulle sköta om i 2,5 månad...haha.

Blev just gubben som fick ansvaret och an klarade det faktiskt bra omän vissa såg lite halvrisiga ut när de kom hem :-D

Fick bl.a. en stor älgfile som tack, så så dåligt jobb hade han nog inte gjort, haha :-)

2012-03-02 @ 04:46:56
Postat av: *SARASDIARY* Gravid v.32

Älskar orkide :-) Så fina och lättskötta!



Ja nu känns det allt lite konstigt. Har väl inte riktigt hunnit förstått det än ;-) Men som det känns nu skulle jag inte klara av att jobba en dag till. Hoppas verkligen det är övergående.



KRAMIS!

2012-03-02 @ 10:06:59
URL: http://www.lifestyleblogs.se/sarasdiary/
Postat av: Vickis

Du vet att orkidéer skall bara doppas i vattenbad ca varannan vecka när dom blommar och en gång i månaden när dom inte blommar. =)

JÄTTEFIN!

2012-03-02 @ 10:22:37
URL: http://www.vickispedia.com
Postat av: Emelie

Tack allihopa för era råd! :-) <3



Anna: Haha, vilken härlig läsning du bjussade på. Förstår att de blev svettigt när ni fick se att de var 47 stycken. Rena växthushemmet. Haha.. Ni måste ha gjort det jäkligt bra som fixade ert uppdrag, inte en chans att dem hade varit vid liv om jag hade skött dem. Jag skulle behöva en lapp vid varje växt hur ofta de ska vattnas och föra ner varje vattning på papper så jag inte skulle vattna sönder allt.. ;-) Kram på dig och lycka till! Nära till den lille/lilla ploppar ut nu!! Spännande!! :-D

2012-03-02 @ 11:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0