Fotbollsfri kväll

Publicerat: 2012-04-02 Kl: 22:55:47 | I kategori: Allmänt

 

Pontus har haft en fotbollsledig kväll och den har vi tagit vara på, på bästa sätt! :-) En fika på Tant Anci och fröken Sara med Johanna, Glenn och Lexie och lite senare åkte vi hem till oss och fortsatte umgås resten av kvällen!

 

Nu är det dags för sängen, tidig uppstigning imorgonbitti igen. Gör sista veckan på kirurgen nu! Tre pass kvar innan jag byter inriktning totalt. De är med blandade känslor,  jag ser fram emot det som väntar och tycker att de ska bli jätte intressant samtidigt som jag såklart kommer sakna avdelningen! De är helt otroligt hur sjukt mycket jag lärt mig på 10 månader.. Från att ha varit helt ny och inte kunnat ett dugg typ. De är helt otroligt.

Undra hur många magar jag egentligen klämt på.. ;-) På kirurgen behandlar vi dock inte bara magar och tarmar som många säkert tror.. Utan även trauma (olyckor, fall, knivskador, misshandel osv), urologi (Sjukdomar i njurar, urinledare, blåsa, prostata, urinrör, penis och testiklar), ortopedi (skador och sjukdomar i rörelseorganen skelett, muskler, leder, senor och bindväv samt de perifera nerverna), onkologi (Tumörsjukdomar) och även sjukdomar i öron, näsa och hals!

Sååå himla lärorika månader!!
Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode och min vardag

Det låter verkligen lärorikt. Skulle vilja läsa till sjuksköterska men jag är urdålig på matte... Hittade dock en distanskurs: specialundersköterska inom avancerad omvårdnad och palliativ vård. Det är verkligen något för mig. :-)

2012-04-03 @ 06:43:23
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Bella

Mysigt värre, längtar redan efter er alla! Ni är underbara <3

2012-04-03 @ 11:26:02
URL: http://lovebybella.blogg.se/
Postat av: Nikita - mamma till Albin&Meja

Tror Lexie och Meja har samma smak på kläder ;)

ser mkt lika kläder på de bilder du lagt upp !



ha det så skönt i Åre i helgen!

glad påsk!

2012-04-04 @ 12:52:57
URL: http://nikital.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0