SVAR

Publicerat: 2011-10-03 Kl: 14:49:20 | I kategori: Allmänt
Roligt med lite frågor! Fick en fråga av en läsare som undrar lite över hur jag förbereder mig för att jobba natt osv! :)

Jag försöker att sova ut den dagen jag sedan ska ut och jobba natt. Men det är inte alltid så lätt då jag ofta vaknar av mig själv tidigare än vad jag egentligen vill. Vaknar jag tidigt brukar jag försöka lägga mig en stund innan jag ska åka och jobba. Det har dock bara hänt två ggr då jag tycker att jag blir så trött av att vila precis innan jag ska iväg på jobbet. När jag jobbat natt försöker jag sova till kl. 15.30. Ibland vaknar jag tidigare och ibland är jag dötrött då klockan ringer. Allt beror på hur natten varit. Men bara jag kommit upp på benen så brukar jag bli pigg igen. Att jobba flera nätter i rad tycker jag går rätt bra, då är jag inställd på att jobba flera nätter och jag är redan "inne" i det. Jag tycker det är värre att jobba enkelnätter och ställa om sömnen. Förra veckan då jag jobbade 6 nätter förberedde jag mig som vanligt, men när man jobbar så många nätter i rad så gör man nästintill inget annat än jobbar och sover. Det var jag själv som hade lagt 6 nätter på schemat eftersom jag ville ha långledigt vecka innan. Jag tycker att det är väldigt skönt med en riktig långledighet (1v) mitt i schemat. Annars brukar jag lägga max 3 nätter i rad. Ibland lägger jag tre och ibland två nätter i rad. Jag trivs jätte bra med att jobba natt. Jag är en riktig kvällsuggla och jag tycker timmarna oftast går väldigt fort! Jag ska inte säga att jag trivs bättre att jobba natt, för jag trivs även jätte bra med att jobba dag- och kvällar! Så de är både och! :) I somras då P var på Allmän pysk som sjuksköterska jobbade han bara nätter och jag önskade då att börja gå nätter i aug. Men nu när han jobbar på RPK jobbar han både dag-kvällar & nätter, men vi försöker att pyssla med våra scheman så att vi får lediga dagar ihop och att vi jobbar nätterna samtidigt. Hittills har det fungerat finfint! :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0