Makadi Palace/ Grand Makadi

Publicerat: 2011-10-31 Kl: 03:07:42 | I kategori: Resor
Hej på er! Nu när jag har ganska lungt på jobbet tänkte jag skriva lite om vår fantastiska resa! Vi såg inte ett moln på hela veckan. Det var 30-34 grader i skuggan hela veckan och vi har NJUTIT!! :) Vi låg för det mesta på stranden då vi snorklade väldigt mycket. Vi fick se otroligt mycket under ytan. Röda havet är ett fantastiskt snorklingsvatten. Det var enormt mycket fiskar och alla möjliga sorter. Vi såg allt från sköldpaddor, rockor till långa spetsiga fula fiskar till små fina fiskar i regnbågens färger. Det var helt fantastiskt! Vi såg ingen haj! ;) När vi var i Thailand snorklade vi också, men det här slår thailandssnorklingen! Jag klarar bara av att ligga i vattnet med cyklop kanske 5 minuter, sedan börjar jag hyperventilera så då fick jag ge mig upp ovanför ytan och ta riktig luft, och sedan ner igen. P ala snorklingskungen kunde ligga med cyklop hela 30 minuter innan han behövde ta "riktig" luft. Att snorkla i sånt otroligt fint vatten är en upplevelse för sig. Då det var koraller i vattnet så var man tvungen att bada med badskor alternativt simfötter. Stranden var helt okej, solstolarna stod i små vindbås och personalen som arbetade på stranden sprang runt och serverade alla gäster. Det kallar jag lyx! Vi måste ha druckit hur många liter Pepsi som helst!

Allinclusiveutbudet var enormt. Maten var kanon! Vi hade hela 15 restauranger inom området att välja på (området var GIGANTISKT). Man fick välja vilken restaurang man ville, men det gällde att ligga några dagar före i planeringen då vissa restauranger var mer populära än andra och man fick boka bord. Vi testade olika restauranger. Thai, italiensk, karibisk, egyptisk, indisk, grekisk samt en skandinavisk restaurang. Thai restaurangen fick det bästa betyget av oss så dit gick vi ofta på luncherna! Alla restauranger hade ett enormt utbud. 3 rätters blev det för de mesta till middag men även till lunch vissa dagar. På hotellet fanns det också 3 stora buffér som man också kunde välja på. De var gigantiska! Ni kan ju ana om vi var oroliga över vad vågen skulle visa när vi kom hem... Men +0,6 kg för mig, och för P +1kg. Dock känns det som 5 kg. Men skönt att vågen inte visade det iaf då. Men har man semester så har man! ;)

Poolområdet var gigantiskt stort. De var jätte, jätte mycket barnfamiljer. Ni som varit på Vings egna Sunwing vet att det är populärt och många barnfamiljer väljer att åka på dessa. Vill man åka på en resa där man är ganska ensam ska man INTE åka på ett Sunwing. Vi älskar Sunwing och all rörelse. Varje dag var det flera aktiviteter man kunde välja på. Det fanns alltid flera sportaktiviteter varje dag att välja på. Jag hoppade Body pump, core och sånt som var inomhus men därimot fick det det bli vattengympa. P han höll sig på sidan med kameran i högsta hugg då. Haha! ;)

Hotellområdet var ENORMT stort. Det fanns ingen anledning att göra något utanför hotellet för ALLT fanns på hotellet. Men två kvällar åkte vi in till Hurgada, och det var ju en upplevelse i sig. Dem skrek och drog i oss. Det blev inte så mycket shopping på resan. Egypten är känd för sitt bomull så vi köpte fyra st badhandukar med oss hem. Men mer än så blev det inte. Något annat som var lyxigt på hotellet var att man fick nya strandhandukar varje dag!

Varje kväll var det underhållning på hotellet i 2h. Vings egna underhållningsteam hade uppträdande och det var såå sjukt bra. Idol skulle kanske ta sig en sväng till Makadi och hitta stjärnorna för dem var såå jäkla duktiga!! Vi har aldrig någonsin hört något liknanade.

Alla som bodde på hotellet hade möjligheten att få åka till ett vattenland som ligger i närheten, och det var enormt. Hela 25 rutschkaner för vuxna och massa massa för barn. Där var i en halv dag men såhär i efterhand så ångrar vi att vi inte var där fler dagar. Det var sjukt kul. Jag höll mig till rutschkanerna som mindre BARN vågade åka, P fick åka dem värsta själv. Hihi!

Veckan i Egypten var underbar! En perfekt examenresa!!

Jag måste erkänna att man skulle behöva 1 VECKA semester nu efter resan. ;)

Haha... Jäklar vad text de blev i det här inlägget... :P

Lite bilder på poolområdet. Passade på att knäppa tidigt på morgonen då vi gick till frukostbuffén för att undvika allt för mycket människor på bilderna! :)

















Fler bilder kommer!
Kommentarer
Postat av: Ida

Vilken härlig resa ni verkar ha haft! :)

2011-10-31 @ 07:20:59
URL: http://idaantbro.blogg.se/
Postat av: Sara *SARASDIARY*

Det ser verkligen hur fint som helst ut! Dit vill jag åka. Kanske bli första semestern för oss när lill*n kommit till världen :-) hihihi

2011-10-31 @ 09:34:48
URL: http://sarasdiary.blogg.se/
Postat av: Sofie

Men åå så härligt!! Avundsjuk jag blir! Nu längtar jag ännu mer tills vi åker till Grekland i början av nästa sommar. De blir också Leahs första :)

2011-10-31 @ 18:27:46
URL: http://sofiewassman.blogg.se/
Postat av: Bella

Åhh jag längtar tillbaka dit!!! :)

2011-10-31 @ 20:32:25
URL: http://lovebybella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0