HLR Face Shield

Publicerat: 2011-08-09 Kl: 21:01:00 | I kategori: Allmänt


Jag och P har en tid tillbaka pratat om att skaffa oss en bra första hjälpen-väska till bilen med lite av varje i eftersom man aldrig vet när olyckan är framme. Vi pratade även om att införskaffa oss varsin HLR Face Shield till nyckelknippan ifall man någon gång skulle behöva utföra HLR utanför jobbet. Så här har ni den!

"Masken används mellan dig och personen du utför HLR på för att undvika ev. smitta. Masken har en backventil som förhindrar att något från personen kan komma tillbaka till dig genom masken".

Jag skulle göra allt för att rädda en annan människa, oavett om jag har mask eller inte med mig. Men nu hänger dem på våra nyckelknippor ifall oturen skulle vara framme.
Kommentarer
Postat av: Ängla Norberg - Livet som mamma & fru

Otroligt bra! vart har du inhandlat den?

2011-08-09 @ 22:23:05
URL: http://anglaa.blogg.se/
Postat av: sanna

Ohja de kommer upp fler bilder sedan när vi fått bättre ordning! :)



Golvet är inte mörkbrunt utan svart och kommer från Colorama, fast jag tyckte inte att de va speciellt billigt för att vara laminatgolv, tror de gick på ca 240 kr kvadratmetern, men de va de värt för de är supersnyggt! Vi ska lägga samma golv i hallen lite senare också! :)



Köket var rätt fint så de ska vi inte ändra så mycket med, Grahn ska måla skåpluckorna (sen har ju vi såklart målat väggarna) och med tiden blir de nytt golv även där! :)

2011-08-10 @ 06:45:40
URL: http://sannabacklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0