Jobba som sjuksköterska -Här, nu & framåt

Publicerat: 2011-08-17 Kl: 22:02:00 | I kategori: Allmänt
Helt sjukt vad tiden gått fort och vad mycket som hänt!! :) Känns som att vi nyss stod där, nyexad som sjuksköterskor. Pirrig och nervig för vad som komma skall i framtiden! Jag blir sällan nervös, men visst tusan var jag det. Det jag varit mest nervös över är alla frågor patienter och anhörigas kan ställa. Alla tusentals frågor man kan få! Nu, snart två månader senare börjar rutinerna sitta och allt är så fantastiskt intressant. Det känns så rätt & jobbet är kanonkul! Jag trivs med arbetskamraterna och dem är så fantastiskt duktiga. Vilken erfaren & kunnig personal som finns på vårt sjukhus! Frågorna som jag var orolig för, är en fis i rymden!! Det finns andra saker som är betydligt svårare! När man är ny är det lätt att man tar med sig jobbet hem på kvällarna, man börjar fundera på att allt är gjort. Jag tycker att det går rätt bra att lämna jobbet på jobbet och inte fundera så mycket hemma.

När jag hade inskolningen kunde jag drömma på nätterna om alla möjliga saker som jag håller på med i jobbet! Blodtransfusioner, Epiduralkateteranvädning, alla pumpar som piper.. och för att inte tala om nojan gällande läkemedeldoseringen till barn inför operation. 

Antar att ni är sugen på att veta vad det blir till hösten & framåt? Inom kort ska ni få en uppdatering om det! Ska nu i veckan skriva på papper, så då ska ni få höra! :) P har fått ett nytt spännande jobberbjudande som Sjuksköterska på Rättspsykriatiska kliniken som han tackat Ja till! :) Som sagt, en bättre uppdatering kommer!
Kommentarer
Postat av: KIKKI

älskar verkligen att läsa din blogg, så spännande när du skriver lite om ditt yrke :)

2011-08-18 @ 07:25:11
URL: http://kikkiiii.com
Postat av: Sara

Skulle jag bli kirurgiskt sjuk vill jag ha dig som sjuksköterska, då skulle jag känna mig trygg =)



KRAM KRAM KRAM!

2011-08-18 @ 16:07:29
URL: http://sarasdiary.blogg.se/
Postat av: Nikita

åh låter skojj, ja är så avis på dej som har allt de där gjort :P Får se om ja tar mig i kragen å pluggar efter nästa mammaledighet, jag borde för jag vill =)

2011-08-18 @ 18:44:03
URL: http://nikital.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0