Ledig dag

Publicerat: 2011-04-12 Kl: 22:00:08 | I kategori: Allmänt

Idag har vi varit lediga. Har varit en härlig dag! Jag har varit och tränat nu på kvällskvisten och nu har jag hur mycket energi som helst..

Imorgon ska jag träffa Charlotta över en lunch på vårdhotellet. Charlotta var en av mina handledare på Vårdcentral-praktiken och vi har inte träffats sedan dess, alltså i höstas. Så nu tog vi tag i saken och ska ses imorgon över en lunch. Eftersom man inte får vara klädd i arbetskläder på vårdhotellet så får jag byta om snabbt som tusan, så vi hinner träffas en stund, äta och surra! :)

Imorgon har jag dagpass: 7-16 (föreläsning på eftermiddagen), torsdag 7-16 & på fredag är det tentadags 9-13. Den nationella kliniska sluttentan ska skrivas då. Det är två examinationer (ett skriftligt och ett praktiskt) som flera lärosäten valt att vara med i. På fredag har vi som sagt det skriftliga och det är omöjligt att veta vad som kommer. Vi har fått reda på att de kommer vara två patientfall, ett medicinskt och ett kirurgiskt. Det praktiska provet kommer att utföras på praktikplatsen & man bli tilldelad en patient när man kommer på morgonen som man sen ska ha hand om, sköta, behandla och ronda med läkaren. Det praktiska provet ligger lite längre fram då vi haft praktik några veckor. Är de nått av proven jag är nervös för så är det den skriftliga eftersom vad som helst kan komma.

Nu har P precis också kommit hem från träningen så nu blir det lite kvällsfika och sedan är de dags att förflytta sig till sovrummet. Tidig morgon imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0