Mitt i veckan

Publicerat: 2010-10-20 Kl: 19:35:14 | I kategori: Allmänt

Vart inte så mycket plugg för min del igår. Ska ta igen det imorgon! Madde ringde & frågade om jag var sugen att följa med på Birsta igår och lättövertalad som jag är så följde jag med. Vi var bland annat in på IKEA. Där hade julsakerna börjat kommit fram på hyllorna. Fick den där härliga julkänslan! Jag läntar till jul! Det är så mysigt! Efter att vi gjort det vi skulle göra så skjusade Madde mig till sjukhuset där ett kvällspass på psyk väntade. Jag tycker att det är bra att arbeta kväll faktiskt, man har större möjlighet att sätta sig ned med patienterna och umgås en stund på kvällskvisten, trots att det är färre personal kvällstid.  Det blir helt annat på kvällen, på dagen har man fullt upp med annat. På dagen är det alltid massa medicindelningar olika tider, massa läkarsamtal, familjesamtal, vårdplaneringar och bedömningar som man är med på! Vilket självklart också är jätte lärorikt och intressant! Igår vart det dock en väldigt hektisk kväll så tiden gick fort. Vips så skulle jag dela ut medicinen och strax därefter vid 21 blev det överrapportering till natten. Jag trivs som fisken i vattnet på avdelningen, det är jätte lärorikt och väldigt intressant. Jag brukar få en tankeställare när jag går från praktiken. Kan vara bra att få det ibland och verkligen tänka på att man har det BRA!

Idag då? Klockan ringde 05.45 imorse. Hade halvtidsbedömning på morgonkvisten idag som gick kanon. Jag har en jätte bra handledare som jag trivs jätte bra med. På eftermiddagen var det dags för omv.handledning på skolan. Även den gick bra! :) Nu är det bara en vecka kvar tills jag slutar praktiken, nästa onsdag jobbar jag mitt sista pass! Himlarns vad fort tiden gått!! När vi kom hem från skolan idag tog jag och P en promenad på 50 min. Var kallt till en början, men sen gick det bra.  Skönt att komma ut och få lite frisk luft.

Nu blir det lite onsdagsmys framför tvn.

Trots att det är fotboll på tvn ikväll så ser blir det:
19:30 Halv åtta hos mig
20:00
Bonde söker fru
21:00
Berg flyttar in

Och innan det blir sängen så tänkte jag se
21:55 Kungarna av Tylösand
Kommer inte se det tillsammans med P! Han avskyr det och funderar på om människorna verkligen är frisk? Jag därimot tycker att det är roligt att se när dem gör bort sig! Varenda gång jag ser det tänker jag, hur fasiken ska dessa människor få ett jobb sedan?

Vart ett långt inlägg.. Men trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0