Rosa bandet

Publicerat: 2010-10-05 Kl: 16:28:29 | I kategori: Allmänt
Rosa bandet säljs just nu lite överallt. Tänk att mellan 15 och 20 kvinnor insjuknar varje dag i bröstcancer. Alldeles för många!!!!

Ofta är det rosa bandet som säljs och som är i centrum, men vi får inte glömma bort att prostatacancer också är väldigt vanligt, cirka 9 000 nya fall upptäcks varje år (ungefär 24 per dag)! Visst är det konstigt att rosa bandet säljs överallt och blå bandet har man knappt sett? Eller har jag fel? Kanske bara är jag som missat det blåa prostatabandet. Hoppas det.

Varje år har jag köpt ett rosa band, så även igår köpte jag ett, 2010's-band från Åhlens. Endast 20 kr.

Kan man bidra, så tycker jag man ska göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0