Det är skillnad på folk och folk

Publicerat: 2010-03-15 Kl: 22:41:30 | I kategori: Allmänt
Ett gulligt hemmagjort får stod vid entréntavlan när jag kom gående och skulle ner till bilen i garaget ikväll. 

Jag kollade närmare.. Fåret hade en namnskylt, Sigbjörn Olofsson! Alltså inte lika sött som det såg ut på håll!! På skylten framför stod det: Välkommen, jag tjänar 140 000 kr i månaden, hur mycket tjänar du?

Vilken bra start på dagen landstingspersonalen får imorgon...
Vissa tjänar 140 000 i månaden medan vissa (alla) blir uppsagda.. Visst är det bra härligt och rättvist?

Skrämmande tycker jag!
Man tänker inte på att det är patienterna som får lida..

Hoppas de vänder, om ca ett år vill jag ha ett jobb som sjuksköterska!

Man kanske ska sitta och vaka vid entrén imorgonbitti? Skulle vilja se Sigbjörns reaktion då han får se fåret då han dyker in på sjukahuset imorgon. Men han tar det väll bara under armen och går in på sitt härliga arbetsrum där 525 dagstidningar väntar! ;)

Nu en kopp te, en dusch och sängen!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0