År 2 förbi

Publicerat: 2010-06-04 Kl: 14:52:51 | I kategori: Allmänt
Är så glad!

Nu är äntligen tentan skriven, och det kändes bra då jag lämnade ifrån mig den! NU ÄR DET ÄNTLIGEN SOMMARLOV och pluggfritt! Blev en sväng på stan med Bella, Pontus & Madde efter tentan. Vi gick sedan och åt lunch och sen åkte jag och bella på Birsta. Vi firade tentan med en massa shopping! ;)

Jag kan erkänna att det det här året har varit rätt tufft och jobbigt!! Jag kan dra det kortfattat för er. Först i oktober drabbades vi av fuktskada i vår förra lgh och blev tvungen att flytta ut på engång eftersom jag blev allergisk & sjuk, samtidigt var vi mitt uppe i världens jobbigaste kurs, Medicinsk vetenskap. En kurs om kroppens alla olika sjukdomar!! Vi fick vara inneboende hos våra familjer, släktingar och försöka fokusera på skolan samtidigt som vi hela tiden fokuserad på att hitta en ny bostad. Som tur var hittade vi vår fina lägenhet här på Grönborgsgatan efter bara nån månad, eller fin är kanske att ta i. Men den blev fin efter all renovering. P slet som ett djur!! Såhär i efterhand undrar man hur vi fixade både tentaplugg och renovering samtidigt eftersom det var sååååå jä-ulskt mycket i skolan. Alla som har läst kursen vet att den är hemsk jobbig och man önskar ingen ska behöva läsa den! Det går inte att jämnföra med ett jobb eller nått!! Allt fokus läggs på kursen och man har inget liv utöver plugget!! Hade inte både jag och P läst, så hade P förmodligen lämnat mig. ;) Skämt och sido, men det fanns ingen fritid förutom plugg! Vi var jätte orolig att vi inte skulle klara tentan eftersom vi var mitt uppe i renoveringen och allt.. Det hade känts sjukt tungt eftersom vi även skulle åka till Asien några veckor senare, det hade känts sjukt jobbigt att behöva göra omtenta direkt efter vi kommit hem. Men vi fixade det, både tentan och renoveringen. Helt fantastiskt!! Folk i vår omgivning och i klassen vet hur hårt vi slet, och dem fattade inte hur vi klarade allt, men vi fixadet det trots allt! Vi har nog aldrig varit så lycklig som när vi klarade just den där tentan. Axlarna lättade med 25 kg. Som belöning blev det tre fantastiska veckor i Thailand. Helt underbart var det!!! Därifrån har vi minnen för livet! :) Vårterminen har varit mycket bättre. Ingen SUPERSTOR kurs och inte heller någon annan sjuktjobbig kurs. Men nu är andra året över, och bara ett år kvar!! :)

Det här är det bästa valet jag gjort i hela mitt liv, att läsa vidare till sjuksköterska direkt efter gymnasiet! Jag trodde inte att jag skulle orka läsa direkt, men jag fick en kick då jag kom in och började plugga! Om ett år är jag klar sjuksköterska och sen får man väll hålla tummarna för ett jobb. Inte lätt att få jobb i dagens tider, kolla exempelvis på sjukhuset där dem sparkar folk hela tiden. Blir kanske till att måste röra på sig för att få ett jobb. Det återstår att se. Men en utbildning rikare är jag iallafall, om ett år!

Ops, de här inlägget blev visst super långt! ;P och inte så kortfattat som jag trodde det skulle bli.

Nu blir det till att njuta iallafall! TREVLIG HELG ALLIHOPA!
Kraam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0