SKITDAG!

Publicerat: 2010-12-29 Kl: 23:45:03 | I kategori: Allmänt
Hej allihopa! Fyfan för den här dagen! Jag har krockat för första gången i mitt liv idag! Fan också.. Jag var på väg ut till IKEA för att handla galgar till garderoben vid fyratiden (rusningstrafik), kom till Skönsbergskurvan och där fick jag väärldens sladd på bilen. Jag körde ca 70 km/h. Jag tappade helt kontrollen. Var snorhalt. Efter tre snurriga varv så smällde det. Rakt in i sidräcket. Det bara flög delar av bilen!!! Jag klarade mig bra men vart väldigt chockad och bara skakade. Det var två underbara människor som stannade och hjälpte mig. Jag var så chockad att jag knappt kunde få fram några ord när dem försökte prata och lugna mig. Jag satt kvar länge för att ta luft och försöka lugna mig. Dem erbjöd sig att hjälpa mig hem. Men eftersom bilen gick att köra så hjälptes vi åt att få lös bilen och jag körde hem själv (i chock). Chocken satt i länge, jag grät och skakade. P mitt hjärta vart så himla orolig över mig, allt jag fick fram i ord var: MEN kolla på BILEN... Vadå bilen, de spelar väll ingen roll vi har ju försäkring. Huvudsaken du mår bra!! -Ja, de har jag inte tänkt på. Efter någon timme då chocken släppt så började jag få värk i ryggen och i ena armen. Jag är glad att det ändå gick så bra som det faktiskt gick. Kollar man på E4an så syns det att jag blivit av med delar av framfronten.....

Imorgonbitti ska jag till läkaren som ska kika på både ryggen och armen. Försäkringsbolaget är kontaktad så nu ska vi bara boka in en tid på Volvo för reparation. Ska bli intressant att höra vad dem tror att hela kalaset kommer kosta. Tur som fasiken att vi bara behöver betala självrisken på 4000 kr...... De är nog tungt..
Inte nog med att jag kört av vägen idag, nu på kvällen när jag skulle slå på datorn så startar inte datorn....... Inte min dag! Men som sagt, jag är glad att jag sitter i soffan just nu och mår bra, förutom värken i armen och ryggen då. Men de ska kollas upp imorgon!
Kolla vad Glenn & Johanna kom med ikväll..
Vilka underbara människor man har runt omkring sig!!! :)
Så nu mina läsare vill jag upplysa er om att skönsbergskurvan inte är att leka med. SVINHALT!!


Kommentarer
Postat av: Kim F.

Stora kramar kommer lastat från mig ikväll. Fy vad obehagligt och tack gode gud att det gick bra! Imorgon är en ny dag.. Jag hoppas du får sova gott trots allt. Ta vara på dig. Kram Kim

2010-12-30 @ 00:13:24
Postat av: Victoria

SHITT Emelie, vilken skräck! Vi åkte där idag med och jag tänker alltid på vintern att den kruvan är HEMSK och ber A köra så försiktigt som det går.

Jag hoppas du "bara" sträkt dig i kroppen..Skit i bilen- Du lever!

STOR KRAM

2010-12-30 @ 09:09:39
Postat av: Sara

Men fy vad hemskt! Vilket TUR att du är oskadd! Det kunde ha gått mycket värre. STOR KRAAAM!!

2010-12-30 @ 13:39:55
URL: http://sarasdiary.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till lilla Annie

Emelie, jag är sååå glad att du trots allt mår bra. Krya nu på riktigt å ha det så gott. Tusen kramar till dig från oss.

2010-12-30 @ 14:07:24
URL: http://vironica.blogg.se/
Postat av: Nikita

Tur i oturen att du klarade dej bra!! skickar en kram och önskar gott nytt år .

2011-01-01 @ 15:01:31
URL: http://nikital.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0