Söndag

Publicerat: 2009-10-18 Kl: 10:59:52 | I kategori: Allmänt
Förlåt! Det är alldeles för mycket pluggsurr här i bloggen just nu, MEN jag gör inget annat än pluggar just nu! Det känns som att mitt liv har stannat upp. Men det ska bli ordning på det snart igen!

I början av September skrev jag ner allt vi ska lära oss under kursen..

Reumatologi, Neurologi, Cirkulationen- samt EKG, Blodsjukdomar, Leversjukdomar, Njursjukdomar, Diabetes, Lungsjukdomar, Endokrinologi, Mag/Tarm sjukdomar, Farmakologi, Kirurgi, Ortopedi, Onkologi, Urologi, Antestesi, Pre- Postop. vård, Opersationssjukvård, Gyn- endokrinologi, Gynekologi, Transplantation, Hudsjukdomar, Akut omhändertagande, PVK, Infusioner, Klinisk fysiologi, Bränn- Kylskador, Vätskebalans & syrabas, Chock, Nutrition, Läkemedelshantering, Öron- näsa & hals sjukdomar samt Geriatrik.

..Så nu kanske ni förstår att man verkligen måste tokplugga!
Ska plugga till klockan halv två idag, sedan ska jag ta en pluggpaus på 1timma, då ska jag och morfar åka och kolla på lillebrorsans hockeymatch! Lillkillen!! :) Sedan blir det hem och plugga igen...

Bäst jag forsätter nudå!
Hoppas ni får en underbar Söndag! :)
Kommentarer
Postat av: Sara

Helt klart den roligaste kursen :-) ett tips sen inför plugget till tentan är att dela upp områdedena..

2009-11-06 @ 09:56:07
URL: http://sarasdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0