Jag fick hjälp

Publicerat: 2009-05-13 Kl: 14:27:47 | I kategori: Allmänt

Igår ringde Dr. Nilsson, 6h innan bestämd tid. Han var väldigt trevlig och omtänksam. Jag blev genast på mycket bättre humör då han frågade vad jag var på för föreläsning eftersom jag bad honom vänta en snabbis så jag kunde gå ut från föreläsningsalen. En läkare som brydde sig och som var intresserad! Han tyckte helt klart att vi skulle köra på en spruta till och se om det blev bättre då. (Är det inte konstigt? Vissa gånger får man verkligen kämpa för att få den utskriven och vissa gånger så erbjuder läkaren själv att skriva ut den?) Prednisolon tabletterna som jag använt tidigare som komplitering, fick jag absolut inte ta eftersom han ansåg att sprutornas kortisonmängd var gigantiska. Hm...

Vilket fall..
Jag blev genast 800kr fattigare. (ring om det fattas folk på jobbet...) :P
Jag fick 6 olika läkemedel utskriva.
1 kortissonspruta, 3 olika tablettsorter, 1 förpackning ögondroppar med 30st engångsförpack. i, samt 1 kortisonässpray. Samtliga saker fick jag tre uttag på, så nu har jag nog för hela året iallafall.


Sprutan ska tas intramuskulärt (i en muskel) och det ska P ta på mig sen. Sen blir det att kolla på Pontus match som han har i Ljungaverk ikväll. 7,5 mil från stan tydligen, kan det verkligen stämma?

Nu ska vi ta en promis och lägga ner rapportskrivandet för idag!

Hoppas ni får en trevlig Onsdag allihopa!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Skönt att du äntligen fick hjälp!!:) hoppas att du blir bättre med allergin snart, så hemska tider ute nu, vet ju själv hur det känns!! :( fick också betala över 800 kr när jag tog ut mina mediciner:( ush, sådant borde vara gratis när man mår dåligt;/ :p hoppas du får en trevlig onsdagkväll, kram!!:)

2009-05-13 @ 17:07:52
URL: http://caroolinegustafsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej! :) Jag äger en systemkamera, en Nikon D50. Det är en ganska kompakt kamera, och egentligen inte så mycket större än de bättre digitala kamerorna som finns ute på marknaden. Vet att den även ligger ute för rätt bra pris nu, bla. på media markt :) min pappa har en D80 av samma märke och den är snäppet vassare än den jag har, men med min kommer man långt och räkna med att man kommer behålla den många år framöver :) Lägg någon extra tusenlapp så får ni vad ni betalar för, det är min erfarenhet av kameror :) alla systemkameror har rätt mycket inställningar men det finns alltid en automat-inställning och detta gör att man inte behöver några extra kunskaper för att använda en system motsvarande en vanlig digitalkamera :) så är ni äre efter en kamera där ni får bra bilder, så tycker jag ni ska satsa på en systemkamera :)

Ett tips är att alltid bära med den i en väska som skyddar kameran mot ev fukt, sol och stötar :)

Kram!

2009-05-13 @ 17:20:29
URL: http://annasara.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0