Träningsdag på KTC

Publicerat: 2009-03-24 Kl: 13:53:30 | I kategori: Allmänt
Vet ni vad? Jag som hade ångrat mig att jag lovat P att sticka mig! Idag fick jag så lov att ställa upp eftersom jag lovat. Jag tycker inte om att bli stucken av oerfarna.. Men det gick jätte bra och han träffade kärlet direkt. Så blod kom det på en gång! :) Snyggt jobbat gubbilubben! :) Själv stack jag ingen eftersom jag redan kan det sedan tidigare. Jag var en provdocka istället. Alla vill sticka i riktiga armar, men inte alla vill bli stucken. Så jag ställde upp idag! Trots min rädsla.. för oerfarna stickare! Snäll jag känner mig! :)

Idag har vi alltså haft träningsdag på KTC. Vi har fått övat på de delar som kommer komma på det praktiska provet som vi har på Torsdag! :) Det ska bli kul och jag ser fram emot det. Vi ska ha praktiskt prov i en av dessa delar: injektioner, ven- och kapillärprovtagning, Sug- och syrgas samt Kateter. (Vi drar lott om vilken uppgift vi får direkt innan provet!) Blodtryck och puls kommer också för alla. För mig spelar det inte så stor roll vad jag får. Ser det hela som en utmaning och håller tummarna att jag klarar det jag ska redovisa för läraren. Tänkte läsa på lite teoretiskt imorgon ifall man skulle få nån klurig fråga också.

Ikväll blir det träning! Jag tänkte börja med att springa lite på bandet innan jag ska på spinning i 55 min. Därefter blir det ben, armar och rygg i gymmet! Det är kul och avslappnande att åka iväg och träna tycker jag! :)

Måste ju också berätta att jag är jätte glad för min vän Johanna! :) Hon har fått jobb på Förlossningen i Sundsvall i sommar! Så kul!!! :)

Ha en bra Tisdag allihopa! :)

Bilder från idag:
     

Bild ett: Magda knäpper kort på sitt livs första venprov som hon tog på Pontus! :)
Bild två: Jossan! :)
Bild tre: Pontus tar puls+blodtryck på Lena
Bild fyra: Magda och Johanna ligger i sängarna och väntar på att få kolla blodtrycket.
Bild fem: Issa nöjd och belåten!
Bild sex: Katetersättning
Kommentarer
Postat av: Carro

Tack så mycket :)



Modigt utav dig !

Att bli stucken i armarna är ingen höjdare

Hoppas det går bra i veckan .. Jag håller tummarna :)

2009-03-24 @ 21:23:11
URL: http://carrod.blogg.se/
Postat av: Josefine

Hejsan! Jag går tredje året på omvårdnadsprogrammet, och håller på med ett projektarbete som handlar om att ta reda på om alla elever som tog studenten 2008 jobbar inom vården eller inte. Vi ska sedan välja ut två st, att intervjua. Jag tänkte höra om du hade tid/lust att vara en av dem som blir intervjuad? Hör gärna av dig :-) [email protected]

2009-03-24 @ 22:09:53
URL: http://johosefine.blogg.se/
Postat av: Fia

Du är vällkommen att besöka min blogg och delta i mina 2 bloggtävlingar! Lycka till! /www.metrobloggen.se/FiaOfSweden

2009-03-24 @ 22:21:23
URL: http://www.metrobloggen.se/FiaOfSweden
Postat av: Johanna

Tack så mycket vännen!! :D Kramar...

2009-03-24 @ 23:25:30
URL: http://jopa.blogg.se/
Postat av: Anna

Har aldrig fattat det där med kateter, hur fungerar det på en tjej? :P På en kille kan jag ju TÄNKA MIG hur det går till, men det känns liksom inte logiskt med hur det skulle gå till på en tjej :P



Är det sjuksköterska du utbildar dig till förresten? :)

2009-04-09 @ 18:18:44
URL: http://annasara.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0