proppmätt på scones!

Publicerat: 2009-03-12 Kl: 20:41:30 | I kategori: Allmänt
Idag har vi haft heldag på KTC! Först imorse hade vi metodövning i Sondmatning och sen på eftermiddagen hade vi Katetersättning samt tappning. Det var väldigt lärorikt!! Och jag är väldigt glad att jag har ett jobb där jag får möta lite av varje. Idag kändes sondmatningen verkligen super lätt, det beror nog på att jag stöter på det i jobbet jag har. Vilket fall som helst, de var två jätte bra övningar!! Kateter sätter jag helst på en karl. Men det ska nog gå bra att även sätta kateter på en kvinna, fast att det kan vara lite svårt ibland! :P

Efter KTC släppte min käraste av mig på stan. Där mötte jag upp Jossan, Magda, Sanna och Marie. Vi hade bestämt att gå på Charm (Mitt emot Indiska) och gå på deras lilla buffé som serveras på eftermiddagen. Det fanns lite allt möjligt på bordet. Scones i fullkorn, olika marmelader, grönsaker, olika ost-sorter, massvis med kaksorter, damsugare, biskvier, chockladbollar och tårta! Gissa om man blev mätt? De var nästan så att ingen orkade öppna munnen efter att vi hade mulat i oss allt gott. Från ena stället förflyttade jag mig till nästa ställe, Waynes, där mötte jag upp Johanna och Petra! :) Isabelle fick inte följa med eftersom hela fikat gick ut på att luska ut isabelles 20 års dag! ;) Men först var jag och shoppade lite nya träningskläder.. Kul att köpa lite träningskläder då och då! :)

Ihelgen ska jag jobba nästan hela helgen, umgås och bara ta det lungt! :)
På lördag jobbar jag mellan 8-21 och på söndag jobbar jag mellan 13.30-21.00! Så mellan det ska jag bara vara hemma och mysa med min lilla älskling! :)

Är avensjuk på min familj som är i ÅRE på alpina världscupfinalen den här veckan! Grrr.. Hoppas att ni har det underbart!! :) Men snart bär det av för oss med. Jag lääängtar så jääkla mycket! :)



Lite bilder från idag på KTC
          


Från fikat med mina tjejer, Johanna och Petra! :)
   
      
Nu ska jag se hockeyn. Sen dusch, sen sova! Godnatt på er allihopa! :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0