det här med CSN.

Publicerat: 2009-01-15 Kl: 23:24:29 | I kategori: Allmänt
jag och carro sitter och pratar på msn om vad vi lägger pengar på.

jag blev helt svettig när jag tänkte efter. det här lägger jag och pontus pengar på varje månad
hyran för lägenheten, mat, el, internet, bilparkeringsplats, alla bilens utgifter+ bensin, kurslitteratur också handlar vi ju något till oss själva varje månad (som kläder, skor..psv).Jag köper väldigt ofta saker till mig själv, dock inte lika mycket kläder som förrut då jag bodde hemma eftersom jag blev väldigt ekonomisk när jag flyttade. ja,  det är en hel del utgifter! vissa kan man påverka och vissa inte.

Carro frågar om vi har lån och bidrag och jag svarar Nej. hon frågar hur vi får ihop det. och eftersom många frågar just det så tänkte jag faktiskt skriva det här till er. 

varken jag eller pontus har lån eller bidrag. ingen av oss behöver ta lån (just nu) och man får inte bidrag om man tjänat visst mycket på ett år. (det är helt sjukt egentligen, ett gratis bidrag vill man ju inte tacka nej till. nä, men för att vi ska få jobba som vi gör så får vi inget studiebidrag. det är sjukt!

men istället för skit csn har vi två underbara jobb som vi får jobba väldigt mycket extra på och detta är vi så tacksam över eftersom vi trivs båda två på jobben. :)

nu kanske ni tror att vi sliter ihäl oss, det gör vi inte! det funkar helt perfekt! :)

Ett tips till er som pluggar/ska plugga:
ett tips till er alla som ska läsa på universitet: jobba på sommaren och lägg undan pengar till höst och vårterminen. det är ett jätte bra sätt att slippa studielån! samt att jobba extra under studietiden! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0