Våran Sanna!

Publicerat: 2009-02-02 Kl: 23:14:43 | I kategori: Allmänt
sitter och pratar med sanna på msn som strax innan jul fick reda på att hon var ordentlig sjuk,leukemi(blodcancer). det är roligt att prata med henne och få höra sammanfattningsvis hur hon har/haft det. hon har personligheter som gör att hon klarar detta. man blir riktigt imponerad när hon berättar! det blir ett besök till sanna i veckan och det ska bli kul att träffa dig och jag hoppas att man håller sig pigg och kry så att man kan komma! :)

jag är bekymrad, förbannad och samtidigt väldigt irriterad över en sak som får mig att må dåligt när jag tänker på det. jag undrar hur man kan ge ett cancerbesked genom telefon? man har absolut ingen aning om vart personen är, hur personen mår förtillfället, om personen har människor runt omkring sig osv. hur kan man då ge ett sånt stort, tragiskt besked via telefon? det är obegripligt för mig! jag förstår inte! jag blev ännu mer ilsken då jag fick höra att de också dragit upp behandlingsformerna via telefon, samtidigt som beskedet. vem tar in det då man just fått reda på att man har cancer? snälla. kan någon kunnig person hjälpa mig att svara på detta. är det änns lagligt att ge ett sådan besked via telefon?

jag säger bara en sak, vi alla är så otroligt, otroligt, otroligt imponerad över dig Sanna, du är en riktig kämpe!! En stor kämpekram till dig!

(studentförfest hemma hos oss, juni08)


nu ska jag passa på att prata lite mer med sanna innan jag hoppar ner i sängen!
Kommentarer
Postat av: Caroline Gustafsson

Håller med dig till fullo! :-o man blir förbannad hur folk tänker som,att kan man ge ngt sådant fruktansvärt besked över telefon och all info på en och samma gång:s jag förstår inte heller....så sjukt! jag beundrar också sanna som är så otroligt stark som kämpar på som hon gör!

2009-02-03 @ 22:20:56
URL: http://caroolinegustafsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken kämpe :)



Ibland undrar man hur man skulle reagera själv om man fick ett sånt besked från en läkare, när det gäller något mer allvarligt..läskigt att det KAN hända alla, vilken dag som helst. Man är liksom förberedd, på något vis, fastän det känns så långt borta..



Tänkvärt :)

2009-02-05 @ 11:02:12
URL: http://annasara.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0