Dagen hos Sanna på sjukhuset!

Publicerat: 2009-02-06 Kl: 17:12:08 | I kategori: Allmänt
idag var jag uppe med tuppen! skjusade Pontus på jobbet imorse eftersom jag behövde ha bilen innan han hade lunch. idag har jag och petra varit och hälsat på sanna på sjukhuset. jag blir glad av hennes kämpeglöd! att hon verkligen hela tiden försöker. hon kämpar! hon ler fast hon hela tiden stöter på motgångar! det var mysigt att träffa henne och framförallt kul att hon var pigg idag! :) viktoria var också på besök så det var kul att alla fyra kunde träffas och umgås. innan vi åkte till på sjukhuset åkte jag till birsta och där mötte jag upp petra. vi köpte med oss lunch och bjöd Sanna och Viktoria på mAx så vi alla fyra satt och gottade i oss det inne i sannas rum på avdelningen. mumsigt och mycket trevligt! ni har väll läst i sannas blogg då och då, att hon är sugen på det? ;) Sanna tyckte det var gott, även fast hon inte hade någon matlust innan. "De här var faktiskt väldigt gott!" och mumsade i sig burgaren! personalen sprang in stup i kvarten, var det inte sjuksköterskan som skulle ge henne trombocyter så var det såromläggning, och var det inte de så var det läkaren som ville komma in och undersöka, och var det inte de så var det sjukgymnasten som ville ha upp Sanna på benen! Sanna gjorde klart för oss ganska snabbt, att här är man då inte ensam ofta! ;) En till sak som jag måste säga är att Sanna är expert, hon kan verkligen allt! Hon kör över personalen rätt bra! ;) hon är expert på såren hon har, provsvaren, medicinerna, rehabiliteringen osv. man blir alldeles chockad då hon förklarar alla möjliga saker och när hon diskuterar med personalen! Sanna har lärt oss väldigt mycket idag, vilket är kanon!!! :) bland annat att hon inte får dricka kranvatten, duschen måste vara igång 10 min före duschning, och alla oskalade frukter får inte tas in rummet, bara skalade frukter få tas in i rummet, och ska ätas skalade (förstås!;)) några exempel på saker som har stor betydelse! det är så mycket runt omkring som har betydelse! :/

jag och petra hade också köpt med oss lite presenter. knäppte lite kort så tänkte lägga in de här! vilken glädje vi fick ur henne idag! :) hon vart verkligen jätte glad över våra smycken som innehöll en lyckopärla. de var roligt att se glädjen!!! :) Starkare människa finns inte. KÄMPARSANNA!!! :) självklart kommer jag komma och hälsa på dig snart igen! :) det var så kul att träffa dig! :)



   

Kommentarer
Postat av: Lillan

Hej gumman! Tack för komplimangen över vårt sovrum! Och grattis rara du på 20 årsdagen lite för sent från oss! KRAM!

2009-02-06 @ 19:19:30
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Petra

10 minuter skulle duschen stå på och frukterna var tvungen att vara skalade för att hon skulle få äta dem ;) haha gos!

2009-02-06 @ 21:42:10
URL: http://peidjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0