Snart mål...

Publicerat: 2009-12-01 Kl: 20:50:06 | I kategori: Allmänt
Ja.... då är det kanske dags att uppdatera här också då! ;) har haft fullt upp varenda dag. Vi körde igång med renoveringen förra veckan som jag tidigare skrev. Slet som djur med att dra ut allt. Klinker är kanske inte det roligaste att få lös, men med vilja gick det! Drog bort allt... flera lager tapeter, lister, parkettgolv, klinker, garderob m.m... ja.. allt förutom kökssystemet och toan. Så efter att vi slängt ut allt "skit" så blev det till att börja finslipa! Fixa väggarna, sätta upp en vägg, spackla, slipa, tapetsera, måla, lägga golv osv! :) Vi har fått ändrat lite saker i renoveringsplanen, saker man inte visste som är NO NO NO! Jag är tacksam att vi haft kunniga släktningar som har hjälpt oss med tips och ideér!

Jag har verkligen världens underbaraste och duktigaste sambo som kämpat hårt med renoveringen. Han har ett öga för renovering och tycker det är jätte roligt! Är det inte stugan han renoverar så är det något annat.. Så hans intresse för renovering har verkligen varit bra i detta fall!! Renoveringsnisse! Själv har jag jobbat 48h i helgen! :) Så det var en jäkla skillnad då jag kom in genom dörren igår morse! :) Annars har vi hjälpts åt alla andra dagar! :) Jag tycker det är jätte roligt med renovering!! :)

Idag har vi haft heldag i skolan. Skulle hålla en undervisning inför en grupp. Jag höll en undervisning om hjärtinfarkt- med inriktning mot stress o sömnsvårigheter! Alla fick bedömningen direkt efter, och det gick jätte bra! :) Så det känns jätte skönt! Efter skolan åkte vi till lägenheten.. P la golvet i sovrummet idag! :) Just nu är det bara golvet i hall och kök kvar. Detta ska fixas imorgon. Sen börjar "finslipningen", listerna ska på! Sen storstädning!! På sju dagar hinner man mycket, fixa en lägenhet! Men då har vi verkligen tagit vara på tiden också, jobbat från morgon till kväll! :)

Bilder kommer!!! :)
Kommentarer
Postat av: Mamma

Ni är så duktiga så!Kram

2009-12-02 @ 08:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0