Kortison för hela slanten

Publicerat: 2009-04-15 Kl: 20:26:00 | I kategori: Allmänt
Nu har det gått några dagar sedan jag uppdaterade här. Det har inte hänt så mycket faktiskt. Hade en jätte trevlig påsk med goda middagar samt trevligt sällskap. Och för att inte glömma alla fina påskpresenter vi fått. TACK! :) Jobbade en hel del i påsk, och det var lika trevligt som vanligt. Annars har veckan börjat jobbigt för min del. Börjar få ordentliga bekymmer med pollenallergin som jag haft problem med sedan jag var liten. Har fått kortisonspruta i fyra år, men det är ett jäkla stohej för att jag ska få den. "Vi ger helst inte denna spruta eftersom de handlar om en sån stor mängd kortison på en och samma gång, och det finns flera biverkningar som man kan råka ut för". Förstår inte, att det alltid ska vara samma visa varje år? Vilket fall som helst så fick jag den utskriven efter mycket om och men. Efter 20 minuters tjafs via telefonen. Skall det behöva vara så? Om jag alltid mått bra tidigare av den, varför då inte ge mig den? Blir mer och mer förbannad för varje år. Fick sprutan den 12 Maj förra året, vilket betyder att det har slagit ut tidigare i år. Kortisonsprutan skall ges intramuskulärt och det ska Pontus få ta på mig, tillsammans med mormor (som är en erfaren sjuksköterska). Tack för det iallafall, distriktsköterskan!

Jag är fortfarande arg på Timrå VC. Förbannat arg!

Ihelgen blir det alltså intramuskulärinjektion i ÅRE. Bara börja ladda för det då. Är ändå glad över att jag fick den utskriven..

 
200 kronor för 2 ml kortison. Jag frågade om det handlade om en kostandsfråga eftersom jag inte skulle få den utskriven, svaret blev nej. Jag personligen kan tycka att 100 kr för 1 ml är rätt dyrt. Iallafall om man tänker på att 2ml är en väldigt liten mängd. Skulle den kosta 2000kr så skulle jag betala det, för jag mår bra på den.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0