CSN kan kasta sig i väggen!

Publicerat: 2008-10-19 Kl: 13:41:47 | I kategori: Allmänt
i fredags efter examinationsseminariumet  (som vi klarade) åkte vi till stugan för att bara känna lugnet och mysa! trodde jag ja, pontus tycker ju alltid om att fixa och jobba, så han höll på med veden istortsätt hela tiden. förutom då vi fiskade, hade tvkväll osv.  så vi gjorde både nytta och kände lugnet kan man säga! på lördags eftermiddag åkte vi hem, jag gjorde mig klar för jobbet, har jobbat natt inatt och ska tillbaka på jobbet ikväll och jobba en enkel natt, då ska jag direkt till skolan! :) Perfekt för en student med jobb med andra ord och framförallt nu när jag satt upp mitt bidrag från csn.

nu har jag alltså sagt upp bidraget från csn för nu ska jag klara mig helt utan skit csn!  har snart uppnått inkomsten x2 som man får uppnå om man vill ha bidrag! helt sjukt att de inte uppmuntrar eleverna.. de räknar inkomsten från de man tjänar från 1juli till 31 december! vem uppnår inte 58 000 (före skatt) på den långa tiden då man jobbar regelbundet och framförallt om man jobbar 100% över sommaren? och VEM VILL INTE HA PENGAR, fattig student är ingen hitt direkt, framförallt inte då man har utgifter! :)

nu ska vi sätta på vinterdäcken på bilen!
sen ska vi plugga matte och sen ska jag och p fotograferas!
..och sen ska jag åka och jobba igen! :D
 
och sen är det skola imorgonbitti till 16! :)

Kommentarer
Postat av: stajna

vem jobbade min dag? skulle inte du de söt? hm?! hoppas de gått bra att jobba iaf! puss

2008-10-20 @ 07:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0