nu, redan i höst?

Publicerat: 2008-07-15 Kl: 22:45:15 | I kategori: Allmänt
det har hänt mycket sedan jag skrev sist. i söndags bjöd vi hem min familj på middag här hemma innan vi båda åkte och jobbade natt. efter att vi hade slutat åkte vi till stugan för att städa förråd och måla. pontus farmor var också med. på kvällskvisten kom min mormor och morfar och hälsade på. eftersom min morfar är snickare så skulle han hjälpa pontus med byggprojektet, bastun, sen fikade vi innan de begav sig hemöver igen! :) jätte trevligt var det! och vi blev bara där en natt eftersom p jobbar dag imorgon. Hoppas att det blir fint väder imorgon så man kanske kan åka till stranden! :) om inte solen skiner imorgon har jag inget planerat mer än att tvättstugan är bokad och jag behöver passa maskintiderna. vi får hoppas att solen skiner iallafall!! :)

sen har jag ju en nyhet också!
Jag har kommit in på sjuksköterskeutbildningen på Mittuniversitetet!
...så nu velas det fram och tillbaka här! detta är det enda som snurrar i mitt huvud just nu. det känns förstås jätte kul att jag kommit in men vet inte om jag är motiverad till att plugga redan i höst. ett plus är ju då att jag blir klar fortare med utbildningen, om det går som jag vill..  vad säger ni läsare, har ni några tips, fördelar och nackdelar med mitt plugg som kan köras igång redan i höst?

43 står för hur många de tagit ut i urvalsgruppen gymnasiebetyg. sen tog de in 29 stycken på högskoleproven. alltså är det sammanlagt 72 stycken som kommit in av några hundra sökande. vt-07 var det sammanlagt 575 stycken som sökte. iår finns det ingen statistik än. detta är tagit från http://www.vhs.se/templates/Page.aspx?id=1444
Kommentarer
Postat av: stina

du har inget att förlora om du börjar, då vet du hur det känns och vad du vill. känns det bra efter första veckan tycker jag du ska satsa! bättre det än att ångra sig sötnos :) tro mig, jag vet!!

2008-07-16 @ 10:11:04
Postat av: Viktoria

Go for it girl!!

2008-07-17 @ 00:40:45
URL: http://viktoriias.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är lika bra att fortsätta köra på, nu när du endå gått i skolan hela livet, skjuter du upp det kommer det aldrig att bli av.

2008-07-19 @ 20:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0