i framtiden

Publicerat: 2007-05-17 Kl: 23:19:28 | I kategori: Allmänt
just nu sitter jag här och har läst lite fakta om de olika högskolorna som finns i landet!
jag blir grymt sugen på att flytta söderut efter studenten och plugga vidare.. skulle vara kul att se sig omkring lite! FÖR PLUGGA VIDARE SKA JAG, till sjuksköterska! och därefter skulle jag vilja läsa yttligare till intensivvårdsjuksköterska, barnsjuksköterska eller barnmorska! (men kan ju ändra mig) :) Då jag var på IVA på praktiken kände jag på engång att detta var något för mig! Vilket fall som helst så skulle jag vilja läsa vidare på engång (om inget kommer ivägen), även fast jag just nu är vääldigt skolless. har varit grymt skönt att varit ute på praktik i sex veckor på sjukhuset! Känns kul att vi har en praktik kvar till hösten, inom psyk! Den praktiken ser jag också fram emot! =) En sak jag kom och tänka på då jag såg vad man gör första året då man läser till sjuksköterska.. alla vi som läser till undersköterskor nu får väldigt mycket på köpet tills vi läser vidare.. det mesta vi har gjort under vår gymnasietid gör dem under första året.. det lär ju kännas grymt skönt att veta vad man håller på med! =)

det finns inget bättre än att jobba med människor, tycker jag! =)

jag är så aaaavensjuk på alla treor som tar studenten iår... men nästa år är det dags för oss också! =) då blire studentresa och grejer! :D som tur är så har vi bara tre veckor kvar nu.. ser fram emot våra studiebesök vi ska göra på bl a. räddningstjänsten och ambulansen. sen ska klassen även medverka i en katastrof övning på sandö. kommer bli grymt intressant! måste också försöka komma igång med projektarbetet!! Vad det nu blir..

sen är det soooommarlov och då blir det jobba jobba och jobba! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0