VAD JOBBIGT DET ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR.. med allergi!!

Publicerat: 2009-05-08 Kl: 18:45:06 | I kategori: Allmänt
De senaste dagarna som gått har varit hemsk! Jag har varit jätte allergisk hela tiden. Jag nyser, nyser och nyser och det kliar i båda ögonen samt näsan. Ögonen blir uppsvällda och röda! Trots att jag fått korttisonsprutan och prednisolon utskrivet så blir jag inge bättre. Jag tänkte försöka härda ut i helgen, och är det inte bättre på måndag så ska jag ringa vårdcentralen, åter igen.

Annars är allt kanon. Det går jätte bra i skolan. Vi är i fullgång med rapportskrivningen och vi tänkte försöka göra klart den så fort som möjligt så vi sen kan plugga till tentamen i Palliativa kursen. Igår hade vi farmakologi och det var en av de intressantaste lektioner jag varit på. Det är intressant att läsa om olika läkemedel, om hur de verkar och vilka biverkningar man kan drabbas av tycker jag. Igår pratade vi om läkemedel som ges i livet slutskede. Vi pratade mycket om opioider, dvs morfin, ketogan osv. Intressant intressant!

Nu längtar jag bara tills att vi har rapporten klar och vi kan börja plugga till tentan vi har den 4 Juni (sista skoldagen). Då är mördarmånaden Maj över. Och då har vi bara två år kvar av utbildningen!! :)

Ihelgen blir det lungt. Pontus jobbar natt på RPK ikväll och jag bara mysa i soffan ikväll. Tänkte åka och köpa lite gurka och dipp innan han åker.. Är ju både talang och hockey ikväll så det blir en massa tvtittande! :) Imorgon har Pontus träning på morgonkvisten så han hinner inte sova så mycket, då ska jag passa på att ta en promenad medan han har träning i ljustorp. Sen ska vi fira morfar som fyllt 61 år i veckan!! :) Sen jobbar jag natt på kvällskvisten!
Det blir absolut en bra helg! :) Utan plugg!

Igår var jag och fräschade till håret hos Magda. Blev lite ljusare. Känns lite ovant men det känns skönt att vara ljus nu mot sommaren. Ni får se en bild nån dag då jag inte är svullen i ansiktet av den här jäkla allergin!

Bilder från idag i skolan..






Från igår hos Magdalena:D
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0