den bästa!

Publicerat: 2009-01-21 Kl: 17:23:47 | I kategori: Allmänt
igår innan vi skulle kolla på maximilians första dag på skridskoskolan var jag och p och tränade på etic. de har öppet hus den här veckan så då passade jag på att följa med P! :) sen åkte vi och kollade på maxmilian! han var verkligen super duktig att åka skridskor!!!! ;) kunde inte tänka mig att han kunde ta sig fram på skridskor, trodde han bara skulle stå på dem eller nått! ;) men absolut inte, han åkte i full fart runt i en ring med alla barnen på sargen. glömde kameran hemma, men knäppte några kort med mobilen som jag tänkte lägga in här lite senare. efter skridskoskolan hade P  träning igen, (fotbollsträning) och medan åkte jag och hälsade på mormor, morfar och farmor och farfar i söråker en sväng! :) sen stannade vi en sväng hos pontus föräldrar innan vi åkte hem från timrå. det var ett jäkla skitväder att köra i hela kvällen!!

imorse hade vi en lektion som började 8.30 och den var kort men intensiv. efter 45 minuter var vi redo för hemgång, alltså 9.15! då hade läraren hunnit berättat allt som hon skulle föreläsa om! de är väldigt ovanligt så det var guld värt! Vi åkte hem, pös ner under täcket och sov i två timmar! vaknade vid lunch, åt lite mat och sen har jag suttit med läkemedelsberäkningen.. och har suttit tills nu! de går skit! ska forsätta efter maten.. pontus kommer i omgångar och frågar om jag vill ha någonting och om jag vill ha hjälp! vilken omtänksam älskling jag har! den absolut bästa!!! :)

såhär kom han in och sa förrut: jag gör mat idag jag, också diskar jag!! så pluggar du! ;) när vill du ha middag? och gav mig en puss på kinden! Personer med egna initativ tycker jag gott om! :D det är underbart att ha en kille som VILL så mycket, han vill göra maten, han vill städa, han vill.. göra saker hela tiden, både här hemma, i allmänhet och jag får inte glömma att skriva om den bästa egenskapen han har, Han vill hjälpa allt och alla, spelar ingen roll om det handlar om skjus, låna ut saker, skotta snö åt någon, låna ut bilen ja.. ni förstår! ;) 

iförrgår då sprang han till tvättstugan och bokade tid, kastade in fyra maskiner sammanlagt, och hade hand om tvättstugan hela kvällen, vilket han ofta brukar göra,oftare än mig.. :D till mig sa han: lägg dig på soffan och se på tv eller nått! jag fixar det här jag! :) sen strök han hela kvällen också, och även innan skolan igår morse! jag erbjuder hjälp men då får jag höra: jag fixar det här så bra själv! Åk på birsta och shoppa eller ta en promis eller kolla på tv eller gör nått du vill! :) både han och jag tror att de är de nya mackorna vi köpt som gör han så allert! ;) ENERGI heter dem! ;) för er som vill testa! ;)... jag har dock inte blivit jätte allert ännu! ;)

Nu har jag fått berättat vilken underbar älskling jag har! :) och nu har ni kanske fått en uppfattning om vem som gör mest här hemma! ;) hihi. vem som gör oftast maten, oftast diskar, oftast städar, oftast sätter i motorvärmaren, oftast skottar.. ;)

nu ropar han att maten är klar!
nu har han lagat super god mat idag. potatis, hemgjorda köttfärsbiffar och brunsås! och sallad!! :) MUMS!

jag kan faktiskt erkänna en sak..
jag har inte gjort en endaste middag den här veckan!
Jag bor med världens lyxigaste karl helt enkelt! jag hinner bara tänka, medan han redan har tagit fram alla ingredienser! ;) så illa är det... :P Här går det undan!
Kommentarer
Postat av: Johanna

Börja träna på etic vännen, kan vi träna ihop :)

2009-01-21 @ 23:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0