Tenta

Publicerat: 2012-05-30 Kl: 12:54:33 | I kategori: Allmänt

 

Om fem minuter öppnas tentan. Då dags för kursens sista moment, den individuella tentamen på..

Depressioner, Personlighetsstörningar, Självskadebeteende,Tvångssyndrom, Ätstörningar, Ångest, Fobier, Bipolär (manodepressiv sjukdom)- depression, mani och hypomani, Psykoterapi, KBT & DBT.

Psykosdiagnoser- Förlossnings- och amningspsykos, Schizofreni, Schizoaffektiv psykos, Drogutlösta psykoser, Dilirium, Hallucinationer, Vanföreställningar & tankestörningar.

Och sist men inte minst... Missbruk!

 

 

Håll tummarna är ni snäll! :-)
Kommentarer
Postat av: Vicky

Lycka Till!:-)

2012-05-30 @ 16:09:07
Postat av: Clara Ringqvist

Tack så hemskt mycket för din fina kommentar!

Hoppas att det gick bra med tentan!

Kram

2012-05-30 @ 16:32:37
URL: http://clararingqvist.blogg.se/
Postat av: Ida

Lycka till Emelie! Hoppas det går bra för dig. Kram!

2012-05-30 @ 20:59:44
URL: http://idaantbro.blogg.se/
Postat av: KIKKI

Hoppas det gick bra!!!! :)

2012-05-30 @ 21:43:44
URL: http://kikkiiii.blogg.se/
Postat av: Simma

Åh vilka fantastiska glas. Vill ha!! Mitt absolut roligaste sommarminne.. Var när jag och min andra hälft åkte på en examenresa. Vi var iväg för att fira vår sjuksköterskeexamen och självklart skulle vi njuta.. Vi låg vid stranden, jag vart sugen på ett dopp och tänkte "nä fasen.. Jag ska ta en simtur", sagt och gjort gav jag mig ut på en simtur, utåt mot havet. Jag simmade på som tusan och efter 20 minuter tittar jag tillbaka mot stranden och inser hur långt ut jag är.. Tar ett djupt andetag- vänder om och simmar mot stranden där min sambo ligger och steker.. När jag simmat en stund börjar jag känna av vågorna i nacken, de blir värre och värre och jag har en bra bit in mot stranden. Rätt vad det är ser jag min sambo mellan vågorna där han står och pekar på röd flagg.... Jag fick puls och hjärtklappning, tänkte tanken: jag fixar inte detta. Jag tänker.. men förfan hämta mig, stå inte där och peka på flaggan, gör nått.. Några sekunder senare har vågorna blivit ännu större och jag far som ett papper i starka vindar, åker in och ut med vågorna. Kommer ingen vart. Strax därefter får jag hjälp av en vattenskoter som kommer ut och hämtar mig. Jag krälar mig upp, åker med till land och håller på att dö av ett astma anfall. Där står min sambo med en hel drös människor som trodde att jag skulle drunkna, på riktigt. Jag inser då att jag ALDRIG någonsin mer ska ta mig ut på en simtur igen. Just vid det här tillfället var allt hemskt, men nu såhär i efterhand skrattar vi åt det och tänker tillbaka på det tokiga. Man kan tycka att de var ett hemskt semesterminne, men det blev till slut ett roligt semesterminne. En amatör skulle möta Medelhavet på egen hand. Jag gör aldrig om det.

2012-05-30 @ 22:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0