Yes!

Publicerat: 2012-03-08 Kl: 11:48:33 | I kategori: Allmänt

 

Nytt jobb, nya utmaningar! Jag ser fram emot det här, Jätte mycket. Men den där klumpen i magen (samtidigt som jag var jätte glad) fanns där i fredags då jag pratade med chefen och berättade att jag hade fått jobbet. Jag hade redan innan beskedet berättat att jag sökt det och att jag väntar på svar. Ärlighet varar längst! Det här är något jag vill och något som jag tycker ska bli jätte intressant. Att jobba som sjuksköterska inom psykiatri, på en avdelning för yngre personer!

Som jag nämnt tidigare läser jag en psykiatri kurs via Luleå universitet och de är så himla intressant och jag vill bara lära mig mer, mer och mer. Därför tog jag nu chansen att söka det här jobbet och jag längtar tills jag börjar!

Jag är redo för det som komma skall och ni anar inte vad glad jag blev när jag fick beskedet förra veckan! Det ska bli jätte spännande! Det nya jobbet för med sig en hel del fördelar, bland annat fler lediga helger och de tycker jag är värt mycket nu när P bara jobbar dagtid mån-fre och har träningar flera kvällar i veckan.

Det känns såklart tråkigt att "lämna" alla fina arbetskamrater jag nu jobbar med. Jag har haft underbara arbetskamrater, en fantastisk chef och jag har lärt mig så otroligt mycket. Jag har utvecklats och så mycket som jag lärt mig dessa 10 månader har jag inte lärt mig på... Ja jag vet inte vad.. Jag har lärt mig så sjukt mycket och det är tack varit att jag har jobbat på den avdelning jag gjort och att jag har haft super duktiga arbetskamrater. Jag har fått med mig så mycket. Mycket roligt och positivt, men också mycket som fått mig att fundera, hur fort saker och ting kan förändras. Och att man inte ska ta saker och hälsan förgivet.

Då jag är en känslomänniska utan dess like (och lite nervös som jag var) så vart jag ju tvungen att släppa några tårar när chefen sa att jag alltid är välkommen tillbaka. Det värmde i hjärtat!

 

 

Nu ska jag börja göra mig klar, åka med bilen till P jobb och ta en promenad till sjukhuset därifrån- Kvällspass! :-)

Kommentarer
Postat av: Cicci

Grattis! Berätta gärna hur det är, är galet less på att jobba varannan helg och det där verkar intressant!

2012-03-08 @ 15:38:40
Postat av: Anna Å

Men gud vad kul och spännande med det nya jobbet. Kommer gå galant för dig ska du se. 8an finns ju såklart kvar och det lär alltid finnas chanser att komma tillbaka i framtiden.

Mycket förståndigt av dig att prioritera ledighet ist för att hålla på att jobba kvällar och helger jämt o ständigt! Härligt Emelie! Go go :-)

2012-03-08 @ 18:58:07
Postat av: Madde

Spännande! Grattis!:D

Vad är det för område inom psykiatri? Fick du fast eller är det vikariat?

2012-03-09 @ 15:35:12
Postat av: Anonym

Vilka fina kommentarer! Tack allihopa! :-) Det känns jätte roligt och spännande! Det är ett långtidsvikariat! :-)

2012-03-09 @ 17:37:24
Postat av: Emelie



Vilka fina kommentarer! Tack allihopa! :-) Det känns jätte roligt och spännande! Det är en affektiv avd. Det är ett långtidsvikariat! :-) För att få fast krävs det nu att man ska ha psykiatrivub! :-)

2012-03-09 @ 17:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0