Tips önskas!

Publicerat: 2011-05-26 Kl: 16:28:00 | I kategori: Allmänt


Snart börjar P jobba nätter och då är det läge att införskaffa en bra mörkläggningsgardin till sovrummet. Just nu har vi en vit rullgardin i sovrummet som har fungerat utmärkt. Men lite mörkare i rummet måste de bli om P ska kunna sova när han kommer hem 7.30 på morgonen och ska sova. Har nån av er några tips på vart man hittar en bra mörkläggningsgardin? Gärna vit eller grå.

Vet att IKEA har en mörkläggningsgardin! Nån som vet, blir det mörkt i rummet av den?
Kommentarer
Postat av: SVENSKK - Mamma till Jamie

Hoppas någon svara för jag är ute efter samma.. fast ja, här är det sonen Jamie som måste få sömn och nu när det är så ljust ute så vaknar han tidigare och tidigare. :P

2011-05-26 @ 16:40:50
URL: http://svenskk.se/
Postat av: Victoria

Jag är supernöjd med min från IKEA men den är iofs mörkblå men min mor har den vita och är nöjd!

2011-05-26 @ 18:30:39
URL: http://rujevi.blogspot.com
Postat av: Moa

Jag hade en svart mörkläggningsgardin från IKEA i min förra lägenhet, den gjorde rummet helt mörkt. Dock så lyste de in lite på sidorna där det glipade mellan fönstret och gardinen.

2011-05-26 @ 19:00:27
URL: http://mittlivsommoa.devote.se
Postat av: stina

har köpt vita på jysk, jätte bra :) lurar mårten att det är natten både på kvällen och morgonen ;)

2011-05-26 @ 20:01:26
Postat av: Anonym

Tydligen skall det finnas gardiner på hemtex som fungerar exakt som en mörkläggning rullgardin, det kan ju vara lite finare än en rullgardin :)

2011-05-27 @ 09:34:42
Postat av: SVENSKK - Mamma till Jamie

Vi var och handlade en igår faktiskt.. tog den som heter tupplur på Ikea. En vit. Men om du själv inte varit och handlat än och funderar på den, var noga och kika så du väljer den nya. Dom har nämligen två tupplur. Står i samma stativ men dom är olika. Jag blev själv irriterad på dom som arbetade där för dom förstod inte vad jag menade.. hängde flera där, en av dom som hängde där var liksom mer i tyg.. tunnare. En annan var också i tyg men lite tjockare. Självklart är det någon slags plast på baksidan på båda. Men ja, den nya som är lite tjockare är den utan trådsömm längst ner.. vet inte hur jag ska förklara........ haha! Nu yrar jag till det för dig kanske men längst ner på den (när man drar ner den så att säga) så är det ju en "pinne" i. Där är det en sömm på dom gamla (tunnare) och utan sömm på dom nya tjockare. ;) Bara tips. ;)

2011-05-28 @ 09:39:39
URL: http://svenskk.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0