Jobb

Publicerat: 2011-07-03 Kl: 21:50:54 | I kategori: Allmänt
En arbetshelg är nu förbi och ett pass återstår innan en dag ledig. Jag trivs otroligt bra på jobbet och att jobba som sjuksköterska på en akutvårdsavdelning är jätte lärorikt och intressant. Inom det här yrket blir man aldrig färdiglärd, de kommer in nya fall titt som tätt som man tidigare aldrig mött. Sjukvården är ju så otroligt stor. Det finns hur mycket som helst att lära sig! När inskolningstiden var förbi kändes det roligt att stå på egna ben, och visst var jag nervös och kände: Jaha... nu står jag här på egna ben och ska lösa det här! Men det finns otroligt många fina människor runt omkring som man kan fråga ifall man behöver. Nu tycker jag att allt flyter på mer och mer & man börjar känna sig bekant med en hel del patientgrupper. Det är alltid spännande att åka till jobbet. Man vet aldrig hur dagen ser ut och man vet inte vad som komma skall. Det är mycket variation så det är mycket man får träna och öva på. Att jobba inom kirurgi är något som passar mig bra. Det är allt från buksmärtor till olyckor. Barn som vuxna. Som sagt, en hel del variation! Och själv tycker jag att det passar mig som handen i handsken! :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0