Dag, kväll, natt eller varierade arbetstider?

Publicerat: 2010-09-12 Kl: 23:15:53 | I kategori: Allmänt
Helgen har gått alldeles för fort! Många tycker att 7-16, 5 dagar i veckan är bra arbetstider. Jag vet inte om jag tycker det. Kan bero på att jag är så morgontrött. Ibland är det skönt att vara ledig mitt i veckan tycker jag, typ en onsdag el torsdag. Varierade arbetstider är nog mer min grej, tror jag. ..Men måste erkänna att det är fantastiskt skönt att ha fria kvällar, utan jobb också. Så det är både och. Eftersom jag är en kväll/nattmänniska så passar nattjobb mig bra också! :) Vilket fall, imorgon är det redan Måndag och då startar vecka två på vårdcentralen. Imorgon ska jag vara på BVC/Barnavårdcentralen och det tycker jag är jätte kul! :) Imorgon ska jag desutom åka ut på hembesök! :)

Ni som har barn vet hur ett hembesök funkar.. Men för er som inte vet:

På ett hembesök informerar man om BVC, antecknar uppgifter i barnets journal och på barnets hälsokort! :) Undersöker barnet under besöket och diskuterar graviditet, förlossning, BB-tid, amning, svårigheter, förväntningar och verklighet, sex och samlevnad, informerar om vaccinationer & om hur nikotin-alkohol-läkemedel kan påverka mjölken samt informerar om förebyggande av plötslig spädbarnsdöd. Lite allt möjligt pratar man om! :) Intressant och spännande tycker jag!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad roligt med praktik Emeleie, tänk att snart är du klar :-) Sista året går så fort. Jag kan knappt förstå att jag är inne på mitt 3:e år som arbetande ssk...

2010-09-13 @ 14:17:13
URL: http://sarasdiary.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag håller med dig om arbetstiderna, för jag är också himla morgontrött. Men man vänjer sig hoppas jag. Och jag känner nu att det är guld värt att ha kvällar och helger när "alla andra" också är lediga fria :) Du får ju känna på 7-16 livet nu på vårdcentralen ett tag nu iaf, kul att testa :)

2010-09-15 @ 20:33:10
URL: http://idabitar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0