Praktikplatserna klockrena!

Publicerat: 2010-06-03 Kl: 22:52:44 | I kategori: Allmänt

Till hösten börjar vi med praktik direkt. Det blir både praktik på vårdcentral och inom psykiatrin. Åtta veckor! Vi har den här veckan fått veta vilka praktikplatser vi blivit tilldelade. Och både jag och P är jätte nöjda med våra platser, känns himla bra. Vi fick våra önskemål! Vi båda fick nära till vårdcentralpraktikerna och desutom fick vi våra önskemål inom psykiatrin. Man kunde antingen välja att vara på Rättspsyk eller inom allmän psykiatrin (avdelningarna bakom sjukhuset). Jag valde allmän psykiatri då jag tror det passar mig väldans bra, och P valde också allmän psyk eftersom han annars jobbar på RPK och vill se något annat än det han redan känner till & kan. Toppiloppen blir det nog! :)

Har suttit och pluggat idag också.. Blev lite plugg hos Madde på kvällskvisten, toppen att byta lite tankar och funderingar med andra i klassen tycker jag. Imorgon ska tentan skrivas. Psykiatri, Obstetrik och Psykiatri kommer det stå på tentans framsida. Heja!

Efter tentan är det äntligen sommarlov, detta ska firas med en glass på stan. Kommer ihåg.. Förr, när jag och mina syskon hade skolavslutning, då åkte vi alltid på avslutningsfika hos mormor och morfar efter all sång på skolan. Det var tider det! ;) Det är härligt att tänka tillbaka på alla fina barndoms minnen man har! :) Jag är tacksam för allt som varit och allt som händer i nu'et. Bara att veta att alla i min omgivning mår bra gör mig så lycklig och glad! :)

Nu blir det sääängen. Sov så gott allihopa!
Imorgon ska pennan glöda! Den MÅSTE glöda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0