Långhelg

Publicerat: 2010-02-18 Kl: 20:50:38 | I kategori: Allmänt

Ledig från praktiken både imorgon och hela helgen, vilken lyyx! :) På Söndag ska jag jobba ett 13 timmars pass på jobbet och det ska bli roligt att träffa småtrollen där! :) Ihelgen blir det lungt, har planerat att vi ska ut och äta, ha ett litet kalas för mig och sen ska vi umgås med vänner och bara njuuuuta! :) Även min familj ska få sig ett besök ihelgen! :)

Jag har lärt mig massor denna vecka, och förra veckan!!! :) Jag lär mig massor varje dag! Medicindelningen flyter på bra och nu har jag blivit riktigt hajj på att blanda all antibiotika som används på avdelningen. Mina patienter går hem en efter en. Det kommer nya patienter hela tiden och jag ser varje dag som en utmaning. Tar kontroller med jämna mellanrum, sätter PVK dagligen och överrapporteringen flyter också på bra! Rapport tillsammans med läkaren har också gått bra, ibland är det grekiska men då har jag en underbar handledare bakom axeln! I övrigt fungerar allt bra och jag känner mig självständig! :) Det är super spännande och jag stormtrivs på avdelningen! :) Min handledare är fantastisk! Längtar redan till Måndagkväll!! :) Även fast det är lite skönt med ledighet i några dagar! De har hänt mycket de sista dagarna så nu behöver jag rensa huvudet lite och inte tänka på patienterna som varit dåliga.. Mitt huvud snurrar på kvällarna, jag försöker gå igenom läkemedelslistorna i huvudet, är orolig att jag missat något.. :) Jag måste träna på att lämna praktiken på praktiken och inte ta med det hem, jag går igenom dagen/kvällen som varit och tänker efter på kvällarna om allt vart fixat osv.. :) Jag är medveten om vad jag måste träna på! :) Nää.. Nu ska jag slappna av och njuuuuta av ledighet!!! :) med normal PULS! ;)

Idag har vi elever på avdelningen varit på sårcentrum och fått lärt oss om sår och omläggningsmaterial. Spännande att veta när man ska använda vad, eftersom det finns hur mycket material och sår som helst.

Har haft handledning på KTC idag också. Jag tycker att det är givande att få höra hur andra har det och vad dem stött på för problem, funderingar under praktikens gång. Vi, gruppen kommer att träffas en gång till innan praktiken är slut! :) 

Har nyligen kommit hem från en promis med Magdalena! :) Nu sitter jag framför skidskytte och P har åkt och tränat och kommer inte hem förän halv tolv. Tänkte duka fram mysfika till midnatt innan han ska krypa ner och sova. Han ska upp 06.00 imorgon! :) Så något mumsigt kan han behöva i magen efter träningen! :) Själv tänkte jag skriva på B-uppsatsen imorgon!! :) Ge mig ork!!

Fem engelska artiklar om Hepatit C har vi iallafall hittat, så det är väll bara att sätta igång med skrivningen imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0