Nyår i Thailand 2009/2010

Publicerat: 2010-12-31 Kl: 12:27:00 | I kategori: Resor
PHI PHI är ett fantastiskt ställe att fira nyår på! Det var flera av våra vänner som tyckte att vi skulle skippa Phi Phi då det är så mycket turister där runt jul & nyår, och vissa tyckte att vi absolut skulle besöka Phi phi! :) Vi är grymt nöjda över att vi åkte dit. Vart dock väldigt dyrt. Vi bodde för 600 kr natten i 4 nätter. Vi kom till Phi Phi två dagar innan nyår. Fullbokat överallt när vi kom, fanns enbart två alternativ att välja på. Bo i en sunkig bungalow eller på ett väldigt lyxigt hotell. Fanns inte så mycket att fundera över. På nyår (och annars också) vill man ju bo fint! :) Ni anar inte hur bungalown såg ut. Det är inte lätt att leva med mig när det gäller att resa kan jag tala om. Har väldigt (enligt P: extremt) stora krav på boendet. Han skulle typ kunna bo i ett tält på stranden bland ormar, farliga människor och äckliga insekter.... Haha! Men faktiskt.. Under resans gång så vart jag mindre och mindre känslig och från att ha betalat 600 kr/natten så gick vi ner till 120kr/natten. ;) Vilket fall.. Phi Phi är ett toppenställe att fira nyår på!!! Där finner man ungdomar från hela världen, till och med bekanta sundsvallsbor ;)

En av kvällarna (alla kvällar) på PhiPhi så satt vi på strandbaren carlito's:

P: Jag såg på facebook att Patrik åkte till Thailand för en månad sedan..
Fem min senare..
P:  Va äre jag ser! Där sitter han ju!! (Två bord bort!)

Det är inte första gången vi råkar ut för detta heller! :) Flera gånger utomlands så har vi träffat på bekanta, grannar osv. Världen är bra liten ibland!!

I år firar vi in det nya året hemma hos Johanna & Glenn i Haga! :) Ska bli jätte trevligt!! :)

Nyåret 2009/2010:


Snorklingsutflykt på dagen..


Förrätt!


Varmrätt!


Köpte oss en lykta! Den är gjord av rispapper som skickas upp i luften med hjälp av varmluft. Luften i lampan värms av en tänd vaxbit i botten på lyktan som lyfter som en varmluftballong. Genom att skicka upp denna sänder man ett budskap, som till exempel ett nyårslöfte eller en kärleksförklaring (Källa: Google).













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0