Dags för sista året på utbildningen!

Publicerat: 2010-08-30 Kl: 17:36:22 | I kategori: Allmänt

Då var man i full gång igen.. Dags för sista året på Sjuksköterskeutbildningen nu! :) Ni läste rätt, SISTA året. Tyckte det var nyss jag gick ut gymnasiet.. men tydligen inte.

Kursstart idag! Började med introduktion idag, grupparbete imorgon & ev. ons, BarnHLR torsdag och gruppredovisning fredag! Inte direkt mjukstart! ;)

På måndag sätter praktiken igång. Två månaders praktik väntar! Vårdcentral/Primärvård och sedan psykiatri! Ska bli väldigt intressant och jag verkar vara ensam om att tycka att det är skönt att börja med praktik nu direkt efter sommar"lovet". Många skulle vilja ha några veckor i skolan först. Men det är alltid lika spännande och man lär sig massor på praktikerna!! Tyvärr så kan man inte bara få fokusera på praktiken, utan det är även uppgifter som ska göras i skolan samtidigt. Så dåligt. Menmen..

Blev lite strosing på stan med P & I idag, blev en fika och sedan gick vi hem hit och umgicks ett tag innan I skulle hemåt! :)

Ikväll är det lugna gatan här! Känns väldigt behövligt efter all information idag, om både uppgifter och praktiken! Men tänkte göra lite nytta ikväll och rensa skogardroben iallafall. Bort med alla sandaler och in med höstskorna!

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: SVENSKK

Hej! Jag lovade ju att säga till dig så fort Fröken Fräken skulle ha 50% på vitt och det ser tyvärr inte ut att bli av. Jag har varit där varenda vecka och i dag frågade jag om dom kommer att ha på vitt eller inte eftersom dom haft det tidigare år. Men dom har tydligen bestämt att i år så har dom haft på alla färger utom vitt av just den anledningen att alla vill köpa just vitt och då rensas butiken. Haha! :P Så du vet.. Så jag hade inte glömt bort dig! :)

2010-08-30 @ 20:33:49
URL: http://svenskk.se/
Postat av: Ida

Och det kommer gå så fort så ni kommer inte fatta det. Gud vad skönt för er att vara klara snart :)

2010-08-31 @ 23:29:10
URL: http://idabitar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0