Varsågod P, injicera mig!

Publicerat: 2010-04-20 Kl: 11:26:08 | I kategori: Allmänt
I fem års tid har jag nu fått kortisonsprutor utskrivna inför pollensäsongen. Anledningen till att jag brukar få dem utskrivna är för att jag är så förbannat pollenallergisk och efter att ha testat alla möjliga tabletter och ögondroppar i 12 år så fick det vara nog!

I år har jag inte tagit den. Jag kände av pollen i Åre då vi var där så vi åkte och hämtade ut kortisonsprutan på apoteket i fall att.. Men har inte tagit den! Nu känner jag av pollen dagligen här hemma och varje gång jag vaknar är jag täppt och näsan kliar!! Nyser gör jag hela tiden också... Försöker dra på att ta sprutan så långt som möjligt eftersom jag helst vill klara mig utan den. Men idag måste jag ta den!! Jag står inte ut, jag blir dunderallergisk bara jag kliver ut på balkongen eller utanför porten. Kortisonsprutan skall ges i en muskel och görs av distrikssköterskan på VC men nu i två år har jag tagit den hemma. Förra året gav mormor den som är sjuksköterska och iår ska Pontus ta den på mig. Det är en färdigfylld spruta och sprit har vi hemma så det är bara för köra! Jag blir så mycket bättre i allergin när jag tagit sprutan, men vissa dagar behöver jag ta prednisolon tabletter ändå..

Nu ska jag sluta sitta och tjata om det här och göra något vettigt! Men som ni förstår så hatar jag våren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0