Neuro

Publicerat: 2009-10-06 Kl: 22:29:14 | I kategori: Allmänt
Neurologiska sjukdomar som MS (Multipel skleros), Epilepsi & ALS har pluggats ikväll på flickrummet hos Mormor & Morfar. Har haft föreläsningar om det idag & jag måste faktiskt säga att det är smart att plugga under kvällen på samma sak som det som varit på föreläsningen tidigare under dagen. Minnet från föreläsningen känns då färskt. Detta är något jag borde ta med mig och börja göra! Nej, jag ska inte välja bort fritiden och börja plugga varje kväll efter föreläsningarna,  NEJNEJ! Bara när det är en sån här råååpluggningskurs borde jag göra det!

Har även hunnit med en promenad i regnet & tagit en fika med min faster & träffat kusinerna ikväll! :) Jag kom att tänka på hur bra jag har det här..  Middagen står alltid framdukad då jag kommer efter skolan, bara lägga upp maten på tallriken & äta (ibland gör jag inte änns det)! Jag är inte van att fika så mycket som jag gör här, jag är inte van att kläderna tvättas varje dag, jag är inte van att ha en sjuksköterska hemma som jag får tips av då jag pluggar, jag är inte van att fikat står framdukat på bordet på morgonen då jag kliver upp.. Jag är inte van att någon väcker mig på morgonen! (jag ställer alltid väckarklockan annars!) förstår ni hur bra jag har det? Tror jag ska satsa på att bli kvar här.. ;) Ne, vi går på visningar regelbundet och nu tror vi att vi kan ha hittat något av intresse. Jag håller tummarna att de kommer vara något bra och att priset inte går upp allt för mycket, som de skulle kunna göra... Då blir jag bitter!

I början av plugget.....

 



I slutet av plugget:

   

 
Ett litet boktips från mig som aldrig läser böcker frivilligt..
En självbiografi av Ulla-Carin Lindquist som drabbats av ALS, en neurologisk sjukdom, obotlig sjukdom som gör att nervbanorna försvinner och musklerna förtvinar så att den drabbade stegvis förlamas. En läsvärd bok för den som tycker om självbiografier! BOKEN ÄR BRA men självklart tragisk.


NU:

Jag håller mig desutom uppdaterad i kändisvärldens här hos mormor!
Farligt då man egentligen skulle behöva plugga...
Kommentarer
Postat av: Wallin

Du är duktig som gör så. Själv hoppar jag över föreläsningarna, känns som man lär sig mer fast man kanske lurar sig själv. Hoppas det går bra på lägenhetsjakten!

2009-10-07 @ 08:58:45
URL: http://girlfight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0