Vilken situation är jobbigast?

Publicerat: 2009-11-19 Kl: 22:11:07 | I kategori: Allmänt

Idag har vi haft samtalsövningar.. pratat om olika situationer och kommunikationsmodeller man kan använda i sjukvården!

vilken situation tror ni är jobbigast?

Situation 1:
Sjuksköterskan kontaktar anhöriga till en yngling (18år) som har råkat ut för en olycka.

Situation 2:
Sjuksköterskan meddelar en patient att han/hon måste skrivas ut samma dag som hon/han kommit in på sjukhuset. Patienten vägrar går med på det.

Situation 3:
Sjuksköterskan meddelar anhöriga att patienten blivit sämre och att man befarar att hon eller han snart kommer att dö.

Situation 4:
Sjuksköterskan meddelar en studerande att hon eller han inte kommer få sin praktikperiod godkänd.



Jag tycker att alla dessa situationer är lika jobbiga. Alla är så känslosamma! Man vill inte göra någon illa. Man vill inte göra någon ledsen. Man vill göra gott! Om tre terminer då jag är färdig syrra så är det jag som har bland annat detta till arbetsuppgift! Man bör ta med sig att inget samtal är det andra likt! 

Det här med kommunikation är intressant tycker jag.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0