P födelsedag & nycklarna i handen!

Publicerat: 2009-11-24 Kl: 20:00:45 | I kategori: Allmänt
Dagen D! Idag fyller Pontus hjärtat 22 år. Idag har vi fått nycklarna till lägenheten. Idag har vi börjat renoverat. Såååå otroligt kul! :) Som vi längtat efter lägenheten! :)

Idag har vi hunnit med mycket i renoveringsväg. Fick nycklarna klockan ett och på enbart fem timmar så har vi hunnit: tagit bort tapeter, tagit bort alla lister, en garderob, tagit ut parkettgolvet i vardagsrummet, klinkret i köket (puuuuuh!) och tagit bort golvet i hallen. Enligt vår tidsplan så skulle allt detta göras på tre dagar, men vi har slitit som djur och kommit låångt idag. Mitt i all renovering dyker Magdalena och Petter upp med Ballonger och sång för P som fyller år. Dem hade dessutom köpt med sig en prinsesstårta och julmust. Till och med porslin så att vi skulle kunna äta och glas att dricka i hade dem med sig. Vilka underbaringar va som tänker på P som fyller år mitt i renoveringen! :) Innan dem kom var jag iväg och köpte Big Boy'mat. Petter tycker om att riva och slå sönder, (tolka mig rätt) ;).. så det passade bra att han kom och hälsade på. Det fanns bland annat en platta kvar av klinkret i köket som han kunde få ta lös och sen hjälpte ha till att slå garderoben i mindre bitar! ;)

Pontus födelsedag firade vi i Söndags med middag och gosaker. Han fick min present "på papper" idag. Eftersom han sa att han inte önskade sig "en sak" så kom jag på idén att boka en svit på Banyan Tree i Bangkok. Svinigt dyrt måste jag säga att de vart, men det ska bli mysigt att sitta och äta, sova och se ut över hela bangkok! :) Då får vi båda uppleva det tillsammans också! De är aldrig fel! ;) Jag älskar honom sååå, så det är han verkligen värd! :)

Nu har P åkt på träning. Han ska hämta upp mig här vid halv tio igen hos hans föräldrar för att forsätta fixa i lägenheten. Vi har ingenting kvar som kommer låta till grannarna så det blir att "finslipa", sopa och dammsuga! Det är verkligen jätte kul att göra om!!! :) Tänkte bjuda på bilder men har lämnat kameran i lägenheten så det får bli imorgon eller när jag får tid helt enkelt. Imorgonbitti kl. åtta ska vi befinna oss och börja packa allt "skräp" för att sedan köra det på tippen. Sen börjar de roliga.... Som bl a Underarbetet på väggar och golv & P ska sätta upp en vägg! Kul & intressaaaaant! :D


  
Kommentarer
Postat av: Matilda

jag är så sjukt avis :D jag vill också flytta!!!

2009-11-24 @ 20:11:53
URL: http://mahuldan.blogg.se/
Postat av: Magdalena

vilken fin födelsedagspresent vännen :o) Där kommer ni få det mysigt!!

Men vadå sätta upp en vägg...vart då?? Nyfiken =)

Krama!

2009-11-24 @ 21:59:59
URL: http://magdalenaskriver.blogg.se/
Postat av: Carro

Vad härligt att ni fått nycklarna & kommit igång :) Jag är säker på att det kommer bli superfint ..

2009-11-25 @ 09:15:51
URL: http://carrod.blogg.se/
Postat av: Olivia

Va kul med lägenheten! :D

2009-11-26 @ 17:12:05
URL: http://sumo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0