Båda kurserna är i gång nu!

Publicerat: 2009-05-05 Kl: 17:38:08 | I kategori: Allmänt
Idag har vi varit på föreläsningar i den Palliativa kursen hela dagen. Först Smärtfysiologi och sen symtomlindring. Båda var spännande men smärtfysiologin upplevde jag som tung. Det var mycket man skulle förstå, det är ju en mängd olika saker som händer då man känner smärta. Imorgon ska vi forsätta med smärtfysiologin men då ska vi prata om de olika sorters smärta bland annat Nocicepiv, Neurogen och Psykogen smärta! Vilket blir intressant. Imorgon har vi också kursintroduktion i den andra kursen på eftermiddagen. Så det blir heldag imorgon. Lika så torsdag!

Nått som stör mig så in i bomben!
Pontus har ätit antibiotika i 10+8 dagar nu. Han har någon infektion i kroppen som de inte vet vad det är. Han har fått massvis med olika läkemedel, både antibiotika och andra tabletter som han ska testa. Medicinerna har gått på 750 kr + att han har fått betalat två besök på Vårdcentralen för 300kr. Infektionen har fortfarande inte försvunnit så imorgon måste han ringa och hoppas på att få komma till läkaren ännu en gång, och kanske få remiss någonstans? ..för på vårdcentralen verkar de inte kunna ta tag i det. Mycket pengar som går åt till en massa mediciner som inte fungerar och avgifter för att han söker sjukvård hela tiden. Egentligen borde man ju få tillbaka pengarna för läkemedlen som inte fungerar? Nä, jag vet att de inte fungerar så. Men de känns så jäkla drygt att behöva lägga pengar på något som inte hjälper! Grr.. Han har varit haft det här i ungefär 2 månader nu. Jag håller tummarna att det ger med sig snart.

Nu har vi precis ätit korvstroganoff och ska jag iväg på Magdalenas pass på Ego snart. Sen ska vi på Olearys med några  från klassen. Det är ju tydligen basket. Har aldrig sett en hel basketmatch i hela mitt liv, så idag slår jag till på stort!

Ha en trevlig kväll! :)

Kommentarer
Postat av: Carro

Tack så mycket ! :)



Jag håller tummarna för att Dragons vinner.

Hoppas ni får en trevlig kväll också =)

2009-05-05 @ 19:01:16
URL: http://carrod.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tycker han ska komma till infektionsmottagningen så kommer det bli ordning :) Ring dit i morgon & prata med en sköterska för att boka tid.

2009-05-07 @ 16:02:09
URL: http://sarasdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0