Kvällsfika på Waynes!

Publicerat: 2009-05-10 Kl: 19:01:58 | I kategori: Allmänt
Värsta dagen på länge med min pollenallergi, imorgon ska jag uppsöka vård!! Har läst på om en behandling (ASIT) som finns men som inte ges här i norrland! Remiss söderut Tack! Kommer knappast få en remiss av Timrå vårdcentral även fast jag lidit med den här allergin i över 17 år.. envisare folk får man leta efter..

ASIT ges i form av upprepade injektioner av allergen i huden. Injektionerna ges under en uppdoseringsfas varje vecka och sedan ungefär varannan månad i cirka tre års tid. ASIT ger även ett skydd i många år efter avslutad behandling. Effekten av ASIT är således god, men behandlingen kräver ett rätt stort antal läkarbesök under några år.
Biverkningarna är få. På stickstället uppkommer ofta en övergående lokal rodnad, lätt klåda och svullnad.


För mig skulle det här vara det bästa alternativet känns det som, även fast jag inte tycker om att få injektioner!

Aja..
Vi har suttit och pluggat lite nu efter middagen men nu ska vi ta en paus och sätta oss på cyklarna och cykla ner till waynes och ta en fika istället! Myskväll!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0