Det där med döden..

Publicerat: 2009-03-10 Kl: 17:54:39 | I kategori: Allmänt
Imorse låg vi och drog oss läänge i sängen innan vi klev upp. Kom upp i lagom lunchtid och åt en frunch innan det var dags att åka till skolan. :) Hade först en föreläsning, Möte med döden. Mycket som kändes självklart, men ändå mycket man bör tänka på som hon tog upp. Hon sa faktiskt någonting som stämmer väldigt bra, första gången man möter en person som avlidit, det kommer man alltid ihåg. Det sitter alltid kvar! Man kommer ihåg personen, hur anhöriga reagerade och hur stämningen var. Jag kommer ihåg allt i minsta detalj under min praktik som jag gjorde på gymnasiet. Det är en märklig upplevelse att någon ska dö, samtidigt som det är så naturligt. Det är fridfullt på något vis! Svårt att förklara..

Efter att vi hade haft förläsningen hade vi praktikinformation. Vi fick våra namnbrickor, en massa information om alla uppgifter vi ska göra och sen lite om vad man måste göra på praktiken för att bli godkänd. Hon tog också upp lite om det praktiska provet som vi ska göra om två veckor. Det ska bli kul, men man blir lite nervis för vad man ska få redovisa! Alla kommer få dra en lott om vad man ska redovisa. Bland annat Katetersättning, sug-syrgas, Bensår & Lindning av ben, Injektioner, Ven och kapillärtagning. Samt ska alla också visa att man kan ta blodtryck och puls korrekt. Jag hoppas att jag får något som jag redan kan. Katersättning, syrgas och injektioner är för mig helt nytt (De har jag aldrig gjort helt själv tidigare!) Så håller tummarna att jag får något av de andra. Men samtidigt lärorikt att få något av de jag nyligen lärt mig! :)

Nu ska jag strax traska ner på Ego. Blir spinning ikväll! :) Sen ska jag invänta Magdalena som har ett Streetdance pass där ikväll. Vi ska hem till henne och umgås ett litet tag efter! :)

Hejdå! =)

  
Kommentarer
Postat av: sanna

svar; ja, det ska bli väldigt roligt att komma bort ett tag. cicci har ju varit där så hon har berättat mycket om de! :)

2009-03-11 @ 00:39:51
URL: http://sannabacklund.blogg.se/
Postat av: Sara

snygg blogg du har!

haft en bra dag? :)

2009-03-11 @ 00:47:01
URL: http://saraellstrom.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja det var ju ett superpris! :) vart de samma shampoo och balsam för dig eller hittade du ngt annat erbjudande? :)

2009-03-11 @ 08:31:36
URL: http://annasara.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0