Första praktikdagen!

Publicerat: 2009-03-30 Kl: 22:45:07 | I kategori: Allmänt
Idag har jag haft min första dag på praktiken. Idag har jag lärt känna min handledare lite bättre och sen har vi gått igenom allt nytt, dvs alla patienter på sex våningar samt deras behov av omvårdnad och mediciner.  jag ser fram emot dessa fyra veckor. Jag tror absolut att jag kommer lära mig mycket. Redan idag, första dagen fick jag lära mig massa nytt. Bland annat föra bevakningar och dagsanteckningar, samt delat mediciner i dosetterna till patienterna. Det känns bra och jag tror att de här veckorna kommer gå undan väldigt fort.

Som det ser ut nu kommer jag få testa lite allt möjligt tillsammans med sjuksköterskan (min handledare) men ska också få gå med Biståndshandläggaren på sjukhuset en dag, jobba kväll (15.45-02.00) en eller två gånger, och jobba en helgdag (då har man hand om hela kommunens boenden, både inom äldreomsorgen och psykiatrin.) Jag tror det kommer bli intressant faktiskt! :)

Men först imorgon och på Onsdag ska jag gå på en av våningarna och se lite mer av omvårdnadsbiten. Jag ska gå med en undersköterska. Ni hörde helt rätt, även fast jag är utbildad undersköterska måste jag ändå gå några dagar med en undersköterska för att kunna bli godkänd. Men det känns bra, jag ska gå med en tjej som verkar jätte trevlig. Vi har några uppgifter från skolan som är obligatoriska att göra, så tänkte försöka hinna med att göra de snabbt som ögat, så att jag sen kan koncentrera mig på Sjuksköterskans område lite extra. :)

Idag efter praktiken hämtade P mig, som hade varit och handlat en massa och sen hämtade vi lille Maximilian på dagis eftersom vi skulle passa honom en liten stund medan mamma och Henke skulle åka och köpa presenter åt honom. När vi kom hem från dagiset hade mamma ställt fram lasagne så det var bara att ställa in formen i ugnen och sen äta. Sen busade vi lite innan dem kom hem. På vägen hem stannade vi på Birsta och tog en fika på Charm. Reflekterade lite över dagen, hur det känns och så! :) Sedan pös vi hem, jag drog på mig långkallingar och gjorde mig redo för en promis. Jag och Magdalena tog en promenad bort till Sidsjön, samt ett varv runt sjön. De var ett skönt promenadväder ikväll, även fast det började regna lite smått mot slutet.. :)

Nu har jag tagit en lång dusch och ska snart pysa ner så man kommer upp imorgon! :)

Godnatt!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0