En helg med blandade känslor!

Publicerat: 2009-07-26 Kl: 18:32:06 | I kategori: Allmänt
I fredags tog vi en sväng på stan & Birsta när P vaknade. P hittade det han var ute efter till slut. En skäggtrimmer från Media Markt & hårvax från Trudé. Urdålig service på Media Markt förövrigt. Åkte hem därefter och strax därefter ringde Emil & Bella. Tog en fika på Barista tillsammans och satt länge och pratade om allt möjligt! :) Efter fikat begav sig P till jobbet och jag tog det lungt. Vid midnatt ringde mamma i chock. Jag åkte upp på sjukhuset eftersom mamma ville det. (läs under bilderna här i inlägget!) Kom hem vid tvåtiden på natten. Sov tre timmar & begav mig sedan iväg för att hämta Pontus på jobbet. Vi åkte ut till Timrå. P hade fotbollsläger i Ljustorp kl tio & jag skulle jobba klockan 13 (24h pass). Så åkte först till familjen och sedan åkte jag tillbaka till sjukhuset till Linnéa & Mamma innan jag började jobba. Är nu hemma från mitt arbetspass. Ikväll tänkte vi se film tillsammans med Magdalena och Petter här. Vi har precis varit och hyrt/köpt två filmer. Wallander hade vi tänkt se ikväll! :) Nu ska jag ge mig av till Ica Nacksta medan P sover en stund & köpa lite gott till ikväll. Han har sovit 6 timmar på 52 timmar så han kan verkligen behöva sova i 2 timmar nu.

  

Vet inte om ni är uppdaterad. Men det kanske ni är...
Olyckan som det stått om i Aftonbladet, Expressen, Sundsvalls Tidning & Dagbladet har berört min syster. Min lillasyster var en av de nio som befann sig i bilen som körde av vägen i Timrå. Hon var en av de tre som fick åka in akut till intensivårdsavdelningen på Sundsvalls sjukhus med buksmärtor. Hon fick sedan under natten läggas in på avd. 8 där man sedan fick se att det ev. rörde sig om en spricka i revbenet. Det gjorde ont i hjärtat på mig när jag kom in på sjukhuset. Ansiktet är uppsvullet, hela vänster sida var öm & örat är 3x så stort som ett vanligt normalt öra på henne. Desutom åkte hon på en hjärnskakning. Jag har inte så mycket att säga om det hela mer än att det är under all kritik. De är fruktansvärt. Får vara glad att alla lever & mår någolunda bra. Det hade kunnat slutat riktigt j-vla illa. Jag hoppas att man lär sig av misstagen & jag hoppas att föraren lär sig av sina misstag. Verkligen. Synd att det ska behöva gå såhär långt för att man ska lära sig. Dessutom åker man inte nio i en bil. Jag blir arg. J-vligt ARG bara jag tänker på det inträffade! Jag måste faktiskt säga att det här kan hända precis vem som helst. Hur lätt är det inte att fråga efter skjus, sätta sig i bilen som det redan sitter flera i och bara åka med? Nästan så att man i forsättningen ska måste fråga den man åker med om hon/han är nykter. Det är inte en självklarhet för alla tydligen. Arg jag blir!!
Kommentarer
Postat av: sanna

Ja, jag kunde nästan tänka mig att dom var de där. Men jag vet att Siba har dom också, för ungefär samma pris, så kanske dom finns kvar där!? :)

2009-07-26 @ 21:33:53
URL: http://sannabacklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0