Sista veckan på praktiken

Publicerat: 2009-04-22 Kl: 12:00:43 | I kategori: Allmänt
Idag blev det en välbehövlig sovmorgon! Jag börjar inte praktiken förän 15.45 till 02 inatt. Det kommer bli kul. När man jobbar kvällen med sköterskorna så har man hand om hela kommunen, både äldreomsorgen och psykiatrin. Är nu inne på sista praktikveckan och det känns som att sett vad en sjuksköterska har för uppgifter i kommunen. Igår gick jag själv på förmiddagen, båda sköterskorna var borta så då fick jag ha ansvar själv på sköterskeexp. Så det var jag och avdelningschefen som höll till på nedre plan. Det vart lite anhörigkontakt, dokumentation och uppföljning av trycksår och utslag. dosettdelning hann jag också med. (min handledare kollräknade sedan då hon kom på eftermiddagen för säkerhetensskull. Gäller att vara noga när man håller på med mediciner, för det är så lätt att glömma en tablett eller så. Och det får inte hända. så det var bra att hon kollade. Men hade inte gjort någon miss på de dosetter jag delade). Så jag hade varit noga! :) Vilken tur! 

Praktiken flyter på bra som sagt. Uppsatsen som vi ska skriva samtidigt som praktiken har jag snart skrivit klart och tänkte lämna in den så fort jag gjort klar referenslistan. Den skall vara inne om en vecka, nästa onsdag. Det har varit en bökig uppsats på 8 sidor. uch! Jag hade glömt att ha radavstånd 1,5 så när jag sedan skulle fixa det så hade jag skrivit 13 sidor. Då blir man less eftersom max antal sidor är 8! Så har fått kortat ner arbetet.

Nu ska jag göra lite lunch, ta en promis och sen invänta bilen som P kommer hem med vid tre. Vi möts i dörren idag! Han kommer hem från praktiken och jag åker till praktiken.. Så kan det vara! :)

Ha en trevlig onsdag gött fölk!
Själv ska jag ta in allt jag bara kan ikväll. Vill läära mig massa nytt!
Har bara en dag kvar på praktiken efter den här kvällen. Är ledig imorgon och går halvdag på Fredag! Tjoho! :) Sen jobbar jag på jobbet ihelgen! :)


Alanya, 06.
Kommentarer
Postat av: Anna

Duu, jag har en fråga! Du som kan, kan du förklara när man vet att det är ett bra blodtryck man har? Var hos MVC nyss och hade 111/58, säger mig ju ingenting förutom att dom sa att det var lågt och bra..men vad står det för egentligen? :P Är ju bara siffror för mig..

2009-04-23 @ 11:33:13
URL: http://annasara.net
Postat av: Anna

Bra förklaring! :D Tack, nu blev det lite klarare för min snurriga gravidhjärna! ;)

2009-04-23 @ 12:58:01
URL: http://annasara.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0