olycka

Publicerat: 2008-04-02 Kl: 21:40:33 | I kategori: Allmänt
idag har vi, 6 st från klassen varit ute på midlanda och agerat sjukvårdare i en flygplansolycka. gruppen som jag var i blev tilldelad att ha hand om tältet där de skadade kom in i på bår. där skulle det göras priotriteringar, ge syrgas, ge smärtstillande, kolla puls och blodtryck mm. OCH DET SVÅRASTE AV ALLT: komma på vad dem fått för skada.. inte det lättaste att se en inre skada. finns så många med liknande symtom. men väldigt lärorikt var det och alla var jätte duktiga! :)

när p slutade idag åkte vi och åt good mat och därefter har jag suttit vid köksbordet och pluggat samhälle hela kvällen. jag känner mig inte redo för ett prov imorgon, men det får bli så ändå.

image1061
fler bilder från olyckan kommer framöver..
Kommentarer
Postat av: Mamma

Vill bara önska dig LYCKA TILL till provet i morgon.
Kramiz

2008-04-02 @ 22:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0