städningsdag

Publicerat: 2007-07-17 Kl: 13:21:14 | I kategori: Allmänt

idag är det min lediga dag och jag som trodde att jag skulle få soooova ut imorse. men nä så blev det inte! först halvvaknade jag när pontus smög iväg till jobbet vid sex, sen vid sjutiden var det maximilian som kom inspringandes i rummet och ville leka. nedu de var jag aldelles för trött för så jag somnade om. sen vid niotiden kom mamma in och berättade mitt uppdrag under deras Åretripp. det var inget jobbigt uppdrag.. skulle bara sköta blommorna.. så nu är jag blommvakt och ska försöka få dem att se levande ut tills dem kommer hem. sen vid halv elva knackade det på dörren, då var det pontus som kom hem på lunchen och ville ha något att äta. därefter kröp vi ner båda två. och knack knack lät det igen, då var det maximilians lilla vän som kom och knackade på dörren.. då gav jag upp och började småstäda rummet, det såg ut som ett bombersnerslag med kläder och skor överallt! jag fick ett uppdrag då pontus hade åkt att räkna hur många skor jag egentligen har. och det visade sig att jag har 18 skor inne och då har jag inte räknat dem som ligger i mina två resväskor ute i förådet. men jag skulle kunna tippa på att det är ungefär 30 stycken skor i dem resväskorna! så nu förstår jag att mamma tycker att det är skor överallt på mitt rum. men nu ska jag få ett skoställ bredvid garderoben där jag kan ha de skor jag använder..

nu tänkte jag ta mig en promenad till affären och sen blir det mysilipysmiddag med min älskling är det tänkt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0