manipulerad bankomat i alanya?

Publicerat: 2007-08-20 Kl: 23:07:07 | I kategori: Allmänt
idag ringde mamsen vid sjutiden och ville att jag skulle sätta mig vid datorn och besöka hennes internetbank eftersom hon inte hade kunnat tagit ut några pengar. men eftersom jag och pontus var ute hos farmor & farfar och mormor & morfar kunde jag tyvärr inte logga in på någon internetbank eftersom man var tvungen att ha bank-inloggningen nedladdad. så ja, vid niotiden då vi kommit hem loggade jag in och ringde upp hotellet och bad om att få prata med mami på rum B409. det visade sig att två tusenkronorsbelopp har "blivit uttagna" utan att de fått pengar i handen. först hade hon antagligen försökt tagit ut 3000 och när inte de funkade tänkte mami att: "man kanske bara få ta ut 2000 i taget". så hon försökte en gång till. vilket resulterade i att hon även mistade dessa 2000 på kontot. tack gode gud att hon inte försökte ännu en gång. men nu har jag kontaktat polisen och gjort en anmälan. imorgon måste både dem besöka den turkiska banken och jag måste besöka banken här hemma! polisen misstänker att bankomaten var manipulerad eftersom de där brukar hända lite överallt i utlandet, men även i sverige! men nu har min familj lärt sig av detta misstag att man inte ska ta ut pengar utomlands. hoppas att ni också lär er! :) ta iallafall inte ut pengar i turkland... där är ingenting säkert kan jag som varit där säga..

som tur är så är matförgiftningen näästan över för mamsen och tur är de,
men nu blev det ju ett nytt oromoment..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0